اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

آخرین تحولات لیبی/سازمان ملل بر ضرورت گفت‌وگوی سیاسی فوری در لیبی تاکید کرد

با ادامه درگیری‌ها در طرابلس و بنغازی دولت لیبی با نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی در حال رایزنی برای راه‌اندازی گفت‌وگوی سیاسی جدی و بازگشت امنیت به لیبی است.

آخرین تحولات لیبی/سازمان ملل بر ضرورت گفت‌وگوی سیاسی فوری در لیبی تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، ناآرامی ناشی از فعالیت گروه‌های شبه نظامی در شهرهای طرابلس، پایتخت و بنغازی، دومین شهر بزرگ لیبی و مهد قیام سال 2011 علیه رژیم قذافی همچنان ادامه دارد.

دستکم 5 تن در درگیری‌های بنغازی کشته شدند

منابع امنیتی و پزشکی گفتند که در درگیری‌های شدید بین نیروهای امنیتی و شبه نظامیان  در بنغازی دستکم پنج تن کشته و 9 تن دیگر زخمی شدند.

نیروهای غیرنظامی طرفدار سرلشکر «خلیفه حفتر»، فرمانده شورشی لیبی شب گذشته پایگاه‌های شبه نظامیان اسلام‌گرا را در راستای عملیات خود برای پاکسازی بنغازی از تندروها بمباران کردند و نیروهای ویژه ارتش لیبی هم با شبه نظامیان در این شهر درگیر شدند.

لیبی با گذشت سه سال از سرنگونی معمر القذافی، دیکتاتور معدوم لیبی با هرج و مرج و ناآرامی روبرو است و دولت ضعیف و ارتش نوپای آن توان غلبه بر گروه‌های شبه نظامیان یا همان انقلابیون سابقی ندارد که بر سر قدرت سیاسی و اقتصادی در لیبی جنگ می کنند.

سازمان ملل خواستار توقف درگیری‌ها در لیبی شد

نمایندگی سازمان ملل در لیبی هم امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای از مقامات لیبی، احزاب سیاسی و گروه های مسلح خواست به درد و رنج غیرنظامیان پایان داده و برای توقف درگیری‌ها در این کشور اقدام جدی انجام بدهند.

این نهاد با رد متوسل شدن به زور برای تحقق اهداف سیاسی بر ضرورت گفت‌وگوی سیاسی برای تحقق وفاق ملی بر سر تشکیل نهادهای دولتی و حاکمیت قانون تاکید کرد.

نمایندگی سازمان ملل در طرابلس در پی درگیری‌های شدید دیروز در طرابلس اقدام به خارج کردن همه کارکنان خود در سراسر لیبی کرده است.

وزارت دفاع لیبی حمله به مقر این وزارتخانه را محکوم کرد

وزارت دفاع لیبی هم حمله به مقر این وزارتخانه از سوی گروهی مسلح را محکوم کرد و آن را تعرض به حاکمیت دولت و توطئه برای از بین بردن اقتدار آن دانست.

در حمله دیروز شبه نظامیان مسلح به مقر وزارت دفاع لیبی در طرابلس یک افسر سرگرد کشته شده و سه سرباز هم ربوده شدند.

در بیانیه وزارت دفاع لیبی آمده است: گروه های مسلح خارج از قانون که تحت امر وزارت دفاع یا ریاست ستاد کل ارتش لیبی نیستند با اقدامات مسلحانه موجب ریخته شدن خون‌ها و ارعاب شهروندان و ایجاد هرج و مرج و تخریب اموال عمومی و خصوصی در کشور هستند.

دولت لیبی:برای برقراری آتش‌بس بین گروه‌های شبه نظامی تلاش می‌کنیم

«عبدالله الثنی»، نخست وزیر موقت لیبی نسبت به درگیری‌های دیروز اطراف فرودگاه طرابلس و دیگر مناطق پایتخت که چندین کشته و زخمی برجا گذاشت ابراز تاسف کرد.

الثنی در دیدار با نمایندگان سازمان ملل، اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا، سفرای ایتالیا، فرانسه و آلمان در لیبی و کاردار سفارت انگلیس تاکید کرد:دولت لیبی به طور جدی برای دستیابی به آتش بس بین طرف‌های درگیر در طرابلس تلاش می‌کند تا آنها به گفت‌وگو روی بیاورند.

شرکت کنندگان در این نشست هم ضمن ابراز نگرانی از حوادث طرابلس و بنغازی بر آمادگی کشورهایشان برای کمک به برقراری امنیت و ثبات در لیبی تاکید کردند.  

سفرا و نمایندگان کشورهای غربی بسته ماندن فرودگاه بین المللی طرابلس به خاطر درگیری های دیروز در این شهر را نیز نگران کننده خواندند.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول