اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/تحولات لیبی/

نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه لیبی/ ادامه ترورها در بنغازی

تونس فردا و پس‌فردا میزبان نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه لیبی برای بررسی راه‌های کمک به حل بحران و حمایت از گفت‌وگوی ملی در این کشور است.

نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه لیبی/ ادامه ترورها در بنغازی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع،«میلود الزوی»، سخنگوی رسمی نیروهای ویژه صاعقه در بنغازی اعلام کرد: افراد مسلح ناشناس سوار بر خودرو سحرگاه امروز به سوی «ابراهیم الدرسی» یک سرهنگ نیروی هوایی لیبی تیراندازی کردند.

«حسین الزروق»، شهردار شهر تاجورا لیبی هم گفت: اجساد دوزاده تن که هویت آنها شناسایی نشده در روزهای پنجشنبه و جمعه در سواحل این شهر پیدا و به بیمارستان طرابلس منتقل شده است.

وی گفت: احتمال می‌رود این اجساد متعلق به پناهجویان آفریقایی باشد که با قایقی که اخیرا پیدا شده از راه‌های غیرقانونی قصد مهاجرت به اروپا را داشته‌اند.

دیدار فرستاد بان کی مون با مقامات و احزاب سیاسی در لیبی

ناصر القدوه فرستاده دبیر کل سازمان ملل به لیبی سفر سه روزه خود به این کشور را پس از دیدار با  عبدالله الثنی، نخست وزیر و دیگر مقامات و شخصیت های سیاسی و مسئولین نهادهای مدنی برجسته لیبیایی به پایان رساند.

فرستاده بان کی مون همچنین با کمیته آماده سازی گفت وگوی ملی لیبی و رئیس کمیته مستقل انتخابات و سفرای و فرستاده های کشورهای غربی دیدار کرد.

ناصر القدوه همچنین در مراسم گرامیداشت یاد سلوی بوقعیقیص وکیل و فعال حقوقی و عضو شورای انتقالی سابق در لیبی که اخیرا در بنغازی ترور شد شرکت کرد و با نمایندگان پارلمان جدید لیبی هم ملاقاتی داشت.

در این دیدارها فرستاده دبیر کل سازمان ملل درباره اوضاع لیبی و مواضع طرف های مختلف گفت وگو و آمادگی اتحادیه عرب برای کمک به دولت و ملت لیبی برای تکمیل دوره انتقالی و تحقق خواسته ملت لیبی در دستیابی به آزادی و دموکراسی و عدالت اجتماعی رتاکید کرد.

نشست همسایگان لیبی در تونس برای بررسی راه حل بحران لیبی

ناصر القدوه در ادامه سفر دوره ای خود به لیبی و کشورهای همسایه آن از طرابلس عازم تونس شد و با منصف المرزوقی درباره تحولات لیبی رایزنی کرد. 

قرار است فردا و پس فرد در تونس نشستی با حضور لیبی و همسایگانش اوضاع سیاسی و امنیتی این کشور  وراه های حل بحران آن بحث و بررسی شود.

این نشست به ریاست «المنجی الحامدی»، وزیر امور خارجه تونس و با حضور وزیران خارجه لیبی، الجزایر، مصر، سودان، چاد و نیجر و نمایندگانی از اتحادیه عرب و اتحادیه آفریقا برگزار می شود.

در این نشست راه‌های حمایت از تلاش‌های لیبی برای راه اندازی گفت وگوی ملی در این کشور و تکمیل دوره انتقالی و تقویت نهادهای دولتی در شرایطی ایمن و باثبات بررسی خواهد شد.

در بیانیه وزارت خارجه تونس که دیروز جمعه صادر شد آمده است:کشورهای همسایه نگران اوضاع در لیبی و امکان بازتاب آن در سطوح امنیتی، اقتصادی و اجتماعی هستند به همین دلیل کشورهای همسایه لیبی راه های محافظت از امنیت مرزها و مبارزه با پدیده تروریسم و جرایم سازمان یافته و قاچاق سلاح را بررسی می کنند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول