اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

آرژانتین، دومین مقصد تور آمریکای لاتین رئیس جمهور روسیه

رئیس جمهور روسیه در طول سفر دوره‌ای خود به آمریکای لاتین پس از دیدار با مقامات کوبایی بعدازظهر امروز به آرژانتین سفر خواهد کرد.

آرژانتین، دومین مقصد تور آمریکای لاتین رئیس جمهور روسیه

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه بعدازظهر امروز جهت بررسی موارد مورد بحث در دستور کار نشست «بریکس» (BRICS) و اوناسور در برزیل و همچنین رابط 2جانبه بین 2 کشور به مذاکره خواهند پرداخت.

خبرگزاری «ته‌لام» در این خصوص نوشت: به‌ گفته مقامات آرژانتینی جلسه بین 2 رئیس جمهور ساعت 13 بعدازظهر در کاخ ریاست جمهوری آرژانتین برگزار می‌شود و همچنین ساعت 20 امشب نیز «پوتین» به همراه رؤسای جمهور بولیوی، ونزوئلا و اروگوئه به صرف شام در موزه «بیسنتناریو» آرژانتین میهمان رئیس جمهور این کشور خواهد بود.

«پوتین» پس از اولین سفر خود به کوبا، اکنون جهت بررسی بیشتر روابط 2جانبه با آرژانتین و صدور بیانیه‌ای در این خصوص روانه این کشور خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه طی مصاحبه‌ای با آژانس خبری «پرنسالاتینا» در روزهای گذشته اعلام کرده بود که آرژانتین مهمترین شریک استراتژیکی روسیه در حوزه کشورهای آمریکای لاتین، سازمان ملل متحد و «گروه 20» به‌شمار می‌رود.

وی در این مصاحبه اذعان داشت: ما با هدف ادامه روابط ثمربخش و 2 جانبه خود با آرژانتین و همچنین روابط بین‌المللی و ایجاد پروژه‌های کارآمد به این کشور سفر خواهیم کرد.

«پوتین» در ادامه تصریح کرد که افزایش همکاری‌های بین 2 کشور در زمینه‌های انرژی هسته‌ای و تولید ماشین‌آلات سنگین از دیگر اهداف مهم این سفر خواهد بود.

رئیس جمهور روسیه پس از اتمام مذاکرات خود در آرژانتین راهی برزیل شده و بعد از شرکت در مرحله فینال مسابقات جام جهانی 2014 در شهر «ریودوژانیرو» خود را برای شرکت در نشست «بریکس» در این کشور آماده خواهد کرد.

به گزارش فارس، روابط روسیه و آرژانتین از نوع مشارکت راهبردی بوده و 2 کشور در مسائل بین‌المللی همچون موضوع اوکراین دیدگاه‌های نزدیک دارند، آرژانتین پس از برزیل، ونزوئلا و مکزیک چهارمین شریک تجاری روسیه در منطقه آمریکای لاتین است و در سال 2013 حجم مبادلات تجاری 2 کشور از مرز 1.5 میلیارد دلار نیز گذشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول