اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ساخت بانک و صندوق ذخیره از اهداف ششمین نشست «بریکس» در برزیل

ششمین نشست «بریکس» (BRICS) با حضور رؤسای جمهور کشورهای عضو این گروه به منظور افزایش همکاری در زمینه سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی در برزیل برگزار خواهد شد.

ساخت بانک و صندوق ذخیره از اهداف ششمین نشست «بریکس» در برزیل

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، ششمین نشست اعضای گروه «بریکس» (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) در 15 و 16 ژوئیه در شهر «فورتالزا» واقع در شمال شرقی برزیل برگزار خواهد شد.

خبرگزاری برزیل در این خصوص نوشت: رؤسای جمهور این پنج کشور به همراه رهبران «اوناسور» و «سلاک» بر سر روابط سیاسی و مشکلات حاضر در عرصه بین‌المللی به بحث و گفت‌و‌گو خواهند پرداخت.

امضای قراردادهای ساخت یک بانک و صندوق ذخیره در خصوص عملکرد این گروه نیز از اهداف دیگر این نشست محسوب می‌شود.

طبق برنامه ریزی‌های انجام شده «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین، «جاکوب زوما» رئیس جمهور آفریقای جنوبی و «نارندا مودی» نخست وزیر هند در تاریخ افتتاحیه این نشست در برزیل حضور خواهند یافت.

همچنین یک روز پس از مذاکرات اعضای گروه «بریکس» با اوناسور، جلسه‌ای بین رؤسای جمهور چین و برزیل و سلاک برگزار می‌شود.

طبق اظهارات «بریکس» ساخت یک بانک توسط این گروه می‌تواند امکان ایجاد پولی مشترک تا سال 2016 را بین اعضای این گروه بدهد؛ بانکی که می‌تواند جای صندوق بین‌المللی پول را که همواره بسته به منافع آمریکا می‌باشد، بگیرد.

به گزارش فارس، برزیل، روسیه، هند و چین چهار کشور دنیا می‌باشند که قدرت‌های اقتصادی نو ظهور قرن بیست و یکم تلقی می‌شوند؛ این چهار کشور در سال 2009 یک ائتلاف را بنا نهادند که بریک (BRIC) نام گرفت (یعنی برزیل، روسیه، هند و چین).

در دسامبر سال 2012 وقتی آفریقای جنوبی هم شامل این ائتلاف شد، نام این سازمان به بریکس (BRICS) تغییر یافت.

بعد از سلطه کامل امپراطوری انگلیس در قرن نوزدهم میلادی و آمریکا در قرن بیستم میلادی این اولین بار است که یک اتحادیه چند کشور در حال توسعه جرات این را پیدا کرده که به آمریکا و متحدانش بگوید که نظام اقتصادی غرب دیگر به سمت زوال پیش می‌رود و اینکه دیگر آمریکا نمی‌تواند توسط نهادهایی همچون بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول کشورهای توسعه نیافته و در حال توسعه را غارت کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول