اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ادامه ترورها در بنغازی

اخوان‌المسلمین لیبی: دولت الثنی سرنوشت ملت را به بازی گرفته است

جماعت اخوان‌المسلمین لیبی از توافق دولت لیبی با شورشیان شرق این کشور که میادین نفتی را به محاصره خود درآورده‌اند انتقاد کرد؛ در همین حال ترور نیروهای ارتش لیبی در بنغازی ادامه دارد.

اخوان‌المسلمین لیبی: دولت الثنی سرنوشت ملت را به بازی گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الوسط لیبی، «محمد صوان»، رئیس حزب عدالت و سازندگی شاخه جماعت اخوان المسلمین لیبی درباره پیامدهای سکوت در برابر به بازی گرفته شدن سرنوشت مردم لیبی از سوی گروه‌های خارج از قانون در این کشور هشدار داد.

صوان در اظهاراتی که پایگاه خبری حزب عدالت و سازندگی آن را منتشر کرد، گفت: شاید این گروه‌ها از خطر اقدامات خود آگاه نیستند و راه حل‌های دولت توهین به حاکمیت کشور است.

اشاره محمد صوان به گروه‌هایی شبه نظامی است که از ماه‌ها پیش میادین نفتی در شرق این کشور را به محاصره خود درآورده و خواستار خودمختاری شرق لیبی و برخورداری از درآمد نفتی هستند.

صوان از نهادهای جامعه مدنی، فرهیختگان، فعالان سیاسی و اصحاب رسانه از همه گرایش‌ها خواست در صفی واحد به مقابله با تلاش‌ها برای تجزیه لیبی بروند.

محمد صوان بارها در نشست‌های خبری از راه حل‌های دولت لیبی در برخورد با بحران بسته ماندن چاه‌ها و میادین نفتی انتقاد کرد و آن را توهین به حاکمیت دولت خوانده بود.

«عبدالله الثنی»، نخست وزیر پیشبرد امور لیبی اوایل هفته جاری با «ابراهیم الجضران»، رئیس شورشیان شرق لیبی توافقنامه ای منعقد کرده تا به بحران منطقه نفتی الهلال پایان داده و دو بندر «زویتینه» و «السدره» بازشود.

کارشناسان معتقدند که توافق دولت لیبی با شورشیان بر سر دریافت سهمی از درآمد نفتی میتواند دیگر شبه نظامیان را برای به محاصره درآوردن زیربناهای نفتی و گرفتن دستاوردهایی مشابه ترغیب کند.

بانک مرکزی لیبی اخیرا با اعلام کاهش قابل توجه تولید نفت لیبی به خاطر بسته ماندن بندرگاه ها گفته که تولید نفت لیبی به کم تر از دویست هزار بشکه در روز رسیده و از اوایل ژوئیه لیبی سه میلیارد و پانصد میلیون دلار در ماه زیان دیده است و اعتراضات در میادین نفتی بودجه این کشور را به 4 میلیارد دلار در سال 2014 کاهش داده است.

از سوی دیگر «میلود الزوی»، سخنگوی رسمی نیروهای ویژه لیبی امروز پنجشنبه گفت که افراد مسلح سوار بر خودرویی حسونه الجبالی، یکی از نیروهای ویژه گردان 21 صاعقه بنغازی را در منطقه البرکه بنغازی به ضرب گلوله کشتند.

از زمان سرنگونی رژیم قذافی در سال 2011 نیروهای پلیس و ارتش لیبی از سوی شبه نظامیان در بنغازی ، مهد قیام لیبی هدف ترور قرار گرفته اند.

عبدالسلام جاد الله الصالحین رئیس ستاد کل ارتش لیبی ، که در راس هیئتی بلندپایه از کشورش به قاهره سفر کرده بود با محمود الحجازی،رئیس ستاد نیروهای مسلح مصر و دیگر مقامات این کشور دیدار کرد.

در این دیدارها همکاری در روابط نظامی بین دو کشور بخصوص در زمینه مسلح کردن لیبی و آموزش و استفاده از تجربیات مصر در تقویت لیبی مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس ستاد کل ارتش لیبی در سفر به قاهره همچنین اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم برای ممانعت از نفوذ تروریست ها از مرز دو کشور و مبادله اطلاعات در زمینه مبارزه با تروریسم و مقابله با گروه‌های تروریستی را بررسی کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول