اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تونس پرداخت هر گونه باج به ربایندگان کارکنان سفارتش در لیبی را تکذیب کرد

مقامات تونسی گفتند که آزادی دو تن از کارکنان سفارت این کشور در لیبی از چنگ شبه نظامیان تحت هیچ فشار یا باج‌دهی صورت نگرفته است.

تونس پرداخت هر گونه باج به ربایندگان کارکنان سفارتش در لیبی را تکذیب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «محمد منصف المرزوقی»،رئیس جمهور تونس در مراسم استقبال از دو تن از دیپلمات‌های آزاده شده سفارت کشورش در طرابلس را که در لیبی ربوده شده بودند اعلام کرد:تونس همه فشارهایی را که با حاکمیت و قوانینش همخوانی ندارد نمی پذیرد.    

مرزوقی گفت:دولت تونس به تعهدات خود در قبال لیبی احترام می‌گذارد ما در قالب مجموعه‌ای از تصمیم‌ها تعهداتی داریم و به این تعهدهای خود به دور از هر گونه فشاری پایبند هستیم.

رئیس جمهور تونس اشاره‌ای به ماهیت این تعهدات نکرد اما تاکید کرد که مقامات تونسی در چارچوب حاکمیت تونس و منافع آن مسئول هستند. 

«محمد بن شیخ» کارمند سفارت تونس در لیبی در تاریخ 21 مارس (یکم فروردین ماه) و «العروسی قنطاسی» دیپلمات تونسی در تاریخ 17 آوریل (28 فروردین) ربوده شده بودند.

«منجی حامدی» وزیر خارجه تونس گفت که تلاش‌های مقامات کشورش در همکاری با مقامات لیبی به آزادی این دو تونسی منجر شده است.

حمدی گفت که مبلغی در ازای آزادی آنها پرداخت نشده و انگیزه گروه‌های شبه نظامی عامل ربودن دو دیپلمات تونسی سیاسی بوده و هویت آدم‌رباها برایشان ناشناخته است زیرا تونس صرفا با مقامات لیبی در این زمینه در ارتباط بوده است.

وزیر خارجه تونس گفت که خواسته آدم رباها برای آزادی زندانیانی که به اتهامات تروریستی در تونس حبس هستند، عملی نخواهد شد.

منابع لیبیایی یکی از گروه‌های شبه نظامی که در سال2011 به سرنگونی رژیم «معمر قذافی» دیکتاتور سابق لیبی کمک کردند،عامل ربودن دو کارمند سفارت تونس دانستند.

هیئت‌های دیپلماتیک خارجی در طرابلس بارها هدف حملات گروه‌های شبه نظامی قرار گرفته‌اند و چندی پیش هم سفیر اردن در لیبی هم ربوده شد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول