اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عضو ستاد انتخاباتی «عبدالله» در گفت‌وگو با فارس خبر داد

دیدار قریب‌الوقوع «عبدالله» و «احمدزی» با هدف شفاف‌سازی و رفع ابهامات

عضو ستاد انتخاباتی عبدالله با اشاره به بروز بن‎بست انتخاباتی در این کشور گفت: در آینده نزدیک ۲ کاندیدای ریاست جمهوری برای توافق روی طرحی که تضمین‎کننده شفافیت در انتخابات باشد، با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

دیدار قریب‌الوقوع «عبدالله» و «احمدزی» با هدف شفاف‌سازی و رفع ابهامات

«فضل‌الرحمان اوریا» عضو ستاد انتخاباتی عبدالله در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، با اشاره به بروز بن‎بست انتخاباتی در این کشور اظهار داشت: در آینده نزدیک 2 کاندیدای ریاست جمهوری برای توافق روی طرحی که تضمین‎کننده شفافیت در انتخابات باشد، دیدار خواهند کرد.

این  عضو ستاد عبدالله افزود: هدف از این دیدار دستیابی به توافق 2 طرف روی یک طرح تضمین‎کننده شفافیت در شمارش آرا و روند رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی است.

وی افزود: در نتیجه دیدار و گفت‎وگوی 2 کاندیدا باید مکانیزمی تعریف شود که بر اساس آن امکان و توان تفکیک آرای جعلی از واقعی فراهم آید تا نتایج انتخابات از دل آرای پاک و واقعی مردم بیرون آید.

**ایجاد اصلاحات در کمیسیون‎های انتخاباتی 

اوریا در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی به عنوان نهادهای قانونی و مرجع ملی باید مورد اعتماد و اطمینان 2 تیم انتخاباتی «اصلاحات و همگرایی» و  «تحول و تداوم»و مردمی باشند که با قبول و تحمل تهدیدات امنیتی به پای صندوق‎های رأی رفتند.

وی افزود: متأسفانه کمیسیون‎های انتخاباتی نتوانستند بی‎طرفی خود را حفظ کنند تا عملکرد آنها به عنوان نهادهای مستقل، معتبر و ملی مورد پذیرش همه قرار گیرد.

این عضو تیم «اصلاحات و همگرایی» کمیسیون‎های انتخاباتی را ناکارآمد و عملکرد آنها را جانبدارانه و فاقد وجاهت قانونی و غیر قابل قبول برای مردم این کشور دانست.

اوریا تأکید کرد: به منظور شفاف‎سازی روند شمارش آرا و فراهم‎سازی امکان رسیدگی درست، دقیق، عادلانه و علنی به شکایت‎های انتخاباتی، کمیسیون‎های انتخاباتی نیازمند اصلاحات لازم است.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات محوری در دیدار 2 کاندیدا  ایجاد اصلاحات لازم در کمیسیون‎های انتخاباتی خواهد بود تا نتیجه و برآیند کار این کمیسیون‌‎ها حکومت مشروع و مورد اعتماد مردم افغانستان باشد.

**تیم اصلاحات و همگرایی در صورت شفافیت پیروز خواهد بود

اوریا در ادامه ادعا کرد: اطمینان دارد در صورت ایجاد شفافیت لازم در روند رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی و روند شمارش آرا، تیم اصلاحات و همگرایی پیروز قطعی و قانونی انتخابات خواهد بود.

وی افزود: شگفت نیست که تیم پیشتاز دور نخست انتخابات، ادعای پیروزی در دور دور دوم را داشته باشد و صحت و سقم این ادعا نیازمند شفافیت در روند انتخابات است.

** اقدامات سیاسی در صورت ناکامی نشست کاندیداها

به گفته این عضو ستاد انتخاباتی عبدالله، موضوع نشست آتی 2 کاندیدای ریاست جمهوری بر موضوعات فنی متمرکز خواهد بود، به این معنا که در آن بحث خواهد شد که چگونه و با ایجاد چه میزان از اصلاحات در کمیسیون‎ها می‎توان میزان کیفیت این کمیسیون‎ها را آنقدر ارتقا داد که بتوان شاهد شفافیت لازم در روند انتخابات بود.

وی افزود: در صورت ناکامی نشست یادشده، گام بعدی برای پایان‎ بن‎بست به وجود آمده اقدام سیاسی خواهد بود، اما وی نوع اقدام سیاسی را نیازمند گذر زمان دانست.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول