اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان خبر داد

دعوت از سران ۴۰ کشور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید افغانستان

در حالی که تنش‎های انتخاباتی هنوز در افغانستان ادامه دارد و یکی ازکاندیداها با کمیسیون‏‌های انتخاباتی قطع رابطه کرده وزارت خارجه افغانستان از دعوت از سران بیش از ۴۰ کشور دنیا برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید این کشور خبر داد.

دعوت از سران ۴۰ کشور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «شکیب مستغنی» سخنگوی وزارت خارجه افغانستان امروز در یک نشست خبری در کابل اعلام کرد: از سران 40 کشور دوست و سازمان ملل متحد برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید افغانستان دعوت کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: تمام آمادگی‎ها برای برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید اتخاذ شده و قرار است این مراسم 11 مرداد ماه برگزار شود.

این در حالی ‎است که عبدالله عبدالله یکی از کاندیداهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به علت رد خواسته‌هایش از سوی کمیسیون‎های انتخاباتی، رابطه خود را با این کمیسیون‏‌ها قطع نموده و هشدار داد که تمامی مسئولیت‎ها بر عهده رئیس جمهور و مسئولان کمیسیون‎های انتخاباتی است.

به گفته مستغنی، در نشست کشورهای عضو سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در «بروکسل» رئیس این سازمان یکبار دیگر بر تعهد طولانی‌ مدت آنان در زمینه همکاری با افغانستان پس از سال 2014 میلادی تأکید کرد.

وی گفت: شرکت‌کنندگان این نشست بر امضای پیمان امنیتی کابل-واشنگتن توسط رئیس جمهور جدید افغانستان تأکید و معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان نیز در این زمینه به آنان اطمینان داد.

مستغنی، سفر «رنگین دادفر اسپنتا» به اسلام‌آباد را مثبت ارزیابی و اظهار امیدواری کرد: این سفر نتیجه مطلوبی در راستای مبارزه با تروریسم داشته باشد.

وی افزود: هفته آینده یک هیئت بلندپایه دیگر از افغانستان به پاکستان سفر کرده تا در رابطه با چگونگی مبارزه علیه تروریسم بحث و گفت‎وگو کند.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان از میانجیگری کشورهای خارجی برای پایان دادن به جنجال‎های انتخابات ریاست جمهوری استقبال و هر گونه اقدام کشورهای خارجی در این راستا را دوستانه و قابل تقدیر دانست.

بر اساس تقویم انتخاباتی افغانستان قرار است نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری فردا توسط کمیسیون مستقل انتخابات این کشور اعلام شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول