اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین، مرکل و اولاند خواستار ادامه آتش‌بس در اوکراین شدند

رهبران روسیه، اوکراین،آلمان و فرانسه در جریان رایزنی‌های 4 جانبه امکان نظارت مرزی توسط ناظرین سازمان امنیت و همکاری و همچنین امکان تمدید رژیم آتش‌بس در شرق اوکراین را بررسی کردند.

پوتین، مرکل و اولاند خواستار ادامه آتش‌بس در اوکراین شدند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که شب گذشته «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه و «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین در جریان مذاکراتی تلفنی امکان اعزام ناظرین سازمان امنیت و همکاری اروپا به نقاط عبور مرزی در مرز روسیه و اوکراین و همچنین تمدید رژیم آتش‌بس در مناطق شرقی اوکراین را بررسی کردند.

رهبران 4 کشور در جریان این رایزنی‌های 4 جانبه که بیش از 2 ساعت بطول انجامید، آزادی ناظرین اروپایی، تمدید 72 ساعته آتش‌بس و انجام رایزنی‌ها بین نمایندگان مناقشه در اوکراین را مثبت ارزیابی کردند و در عین حال از پروشنکو درخواست شد تا رژیم آتش‌بس را برای مدت طولانی‌تری ادامه دهد تا راه حلی برای بحران اوکراین پیدا شود.

ولادیمیر پوتین در این گفت‌وگوها توجه همتایان خود را به ضرورت ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم مناطق شرقی اوکراین با توجه به وخامت اوضاع در آنجا جلب کرد.

مرکل و اولاند نیز ضمن یادآوری بهبود اوضاع در مناطق شرقی اوکراین، از رهبران روسیه و اوکراین درخواست کردند تا به اتفاق یکدیگر روی مکانیزمی برای رعایت آتش‌بس و کنترل مرزهای مشترک دو کشور کار کنند.

طرفین همچنین در مورد ادامه چنین مذاکراتی جانبه ای برای هماهنگی اقدامات و کمک به حل بحران در اوکراین توافق کردند. دومین دور این رایزنی‌ها ممکن است روز دوشنبه انجام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول