اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سازمان امنیت و همکاری اروپا به تحقق صلح در اوکراین کمک می‌کند

رئیس دوره‌ای سازمان امنیت و همکاری اروپا با اعلام آمادگی برای ادامه ماموریت میانجی‌گری و نظارت بر اجرای آتش‌بس در شرق اوکراین، آزادی ناظران این سازمان را نشانه بهبود اوضاع در منطقه ارزیابی کرد.

سازمان امنیت و همکاری اروپا به تحقق صلح در اوکراین کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «دیدیه بورکهالتر» رئیس دوره‌ای سازمان امنیت و همکاری اروپا و رئیس‌جمهوری سوئیس اعلام کرد که این سازمان آمادگی دارد تا به فعالیت خویش برای تحقق طرح حل و فصل اوضاع در اوکراین ادامه دهد.

سازمان امنیت و همکاری اروپا شب گذشته آزادی 4 تن دیگر از ناظرین این سازمان در شرق اوکراین را مورد تایید قرار داد. گروه ناظرین این سازمان شامل اتباعی از آلمان، هلند، روسیه و اسپانیا بودند که بر اساس گزارش این سازمان همگی در سلامت کامل هستند.

بورکهالتر همچنین ابراز امیدواری کرد که آزادی ناظرین سازمان امنیت و همکای اروپا در شرق اوکراین، نشانه واقعی از بهبود اوضاع در مناطق شرقی اوکراین باشد. به عقیده وی، این اقدام کمک می‌کند تا ماموریت نظارت بر اجرای آتش‌بس در مناطق درگیری ادامه یابد و نقش این سازمان بعنوان میانجی‌گر بین المللی در حل بحران اوکراین تقویت شود.

«پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین طرح برقراری آتش‌بس موقت در مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق این کشور را به مدت 72 ساعت دیگر (یعنی تا شب دوشنبه) تمدید کرده است.

پیش از این وزارت امور خارجه روسیه نیز با استقبال از آزادی ناظرین اروپایی یادآور شده بود که این مسئله شرایط لازم برای ادامه روند ماموریت سازمان امنیت و همکای اروپا با هدف نظارت و کنترل اوضاع در شرق اوکراین تا برقراری ثبات در این منطقه را فراهم کرده و به تحقق «نقشه راه» این سازمان برای حل و فصل بحران داخلی اوکراین کمک کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول