اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نتایج انتخابات مجلس لیبی ۲ هفته دیگر

ترور یک سرهنگ نیروی هوایی لیبی در بنغازی

اعلام نتایج انتخابات لیبی تا ۲ هفته دیگر، ترور یک سرهنگ نیروی هوایی لیبی در بنغازی و تاکید نماینده لیبی در سازمان ملل درباره اینکه گروه‌های مسلح بر لیبی مسلط شده‌اند، از جمله تحولات تازه لیبی است.

ترور یک سرهنگ نیروی هوایی لیبی در بنغازی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، کمیته عالی انتخابات لیبی اعلام کرد که لیبی برای شمارش آرای انتخابات مجلس که چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد به دو هفته زمان نیاز دارد.

لیبی هفته گذشته شاهد استقبال ضعیف مردمی از انتخابات مجلس برای آغاز مرحله دوم انتقالی در این کشور بود.

عماد السایح،رئیس کمیته ملی انتخابات لیبی گفت پیش بینی می شود نتایج نهایی انتخابات نیمه ماه مبارک رمضان اعلام شود.

کم‌تر از نیمی از واجدین شرایط شرکت در انتخابات در پای صندوق های رای حاضر شدند و این امیدها برای خاتمه یافتن هرج و مرج هایی که از زمان سرنگونی رژیم قذافی بر لیبی سایه افکنده کم رنگ کرده است.

مجلس جدید لیبی 200 کرسی دارد که یک هزار و 600 نامزد برای کسب این کرسی‌ها با هم رقابت کردند. نیمی از این نمایندگان از منطقه غربی، 60 نماینده از منطقه شرقی و 40 نماینده هم مربوط به مناطق جنوبی لیبی هستند.

در این انتخابات هیچ نماینده ای براساس فهرست انتخاباتی احزاب برگزیده نمی شود و همه 200 نماینده به صورت فردی نامزد شده اند و 32 کرسی پارلمان هم به زنان اختصاص داده شده است.

لیبی در این انتخابات به 13 حوزه انتخاباتی تقسیم شده که هریک تعداد مشخصی کرسی را به خود اختصاص می دهند.

قرار است در صورتی که شرایط امنیتی اجازه دهد، مقر مجلس جدید در شهر بنغازی خواهد بود.

مجلس جدید لیبی علاوه بر مسئولیت قانونگذاری، باید نخست وزیر جدید را هم انتخاب کند و درباره چگونگی انتخاب رئیس جمهور هم تصمیم بگیرد.

این در حالی است که ترورها در شهر بنغازی مهد قیام مردم لیبی همچنان ادامه دارد. 

ابراهیم الشرع، سخنگوی رسمی اتاق امنیت مشترک بنغازی گفت افراد مسلح ناشناس خلف الله الورفلی، سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی لیبی را در منطقه الماجوری بنغازی به ضرب گلوله هدف گرفتند که به مرگ وی منجر شد.

شورای محلی بنغازی همچنین خواستار آزادی عصام عبدالقادر الغریانی همسر سلوى بوقعیقیص وکیل برجسته در شهر بنغازی شد که هفته گذشته افراد مسلح وی را ترور کردند.

شورای محلی بنغازی دولت، کنگره ملی و سرویس های امنیتی لیبی را مسئول کامل حوادثی دانست که با هدف ارعاب شهروندان و کشتار افراد بی گناه در بنغازی ادامه دارد.

دولت خارطوم هم در پی حمله جمعه شب گذشته به سفارت سودان در طرابلس از لیبی خواست حفاظت لازم از هیئت دیپلماتیک سودان در این کشور و شهروندان آن را به عمل آورد.

حملات گروه های مسلح ناشناس علیه هیئت های دیپلماتیک در لیبی به رغم تلاش دولت لیبی برای تشدید تدابیر امنیتی در طرابلس به مساله ای رایج مبدل شده است.

ابراهیم دباشی نماینده دائم لیبی در سازمان ملل هم از سیطره گروه های مسلح بر نقاط مختلف لیبی انتقاد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که مجلس جدید لیبی حمایت از گروه های مسلح را متوقف کند.

الدباشی گفت: در لیبی ارتش وجود دارد اما کسی حاضر نیست این ارتش را برای حفظ امنیت کشور فعال کند، زیرا گروه های مسلح نمی خواهند لیبی ارتشی فعال داشته باشد و کنگره ملی هم اراده‌ای برای فعال کردن ارتش ندارد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول