اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس دومای روسیه: غرب حقایق اوکراین را پنهان می‌کند

رئیس دومای دولتی روسیه با ابراز تاسف از پنهان کردن حقایق در اوکراین از سوی برخی کشورهای غربی، تاکید کرد که اکنون امکان حل این بحران با ایجاد «گروه تماس اوکراین» و نقش موثر سازمان امنیت و همکاری اروپا بوجود آمده است.

رئیس دومای روسیه: غرب حقایق اوکراین را پنهان می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «سرگئی ناریشکین» رئیس دومای دولتی روسیه که ریاست هیئت روسی در نشست مجمع عمومی پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا در باکو (پایتخت آذربایجان) را برعهده دارد، یادآور شد که برخی از کشورهای غربی حوادث واقعی در اوکراین را پنهان می‌کنند، البته این حقایق افشاء خواهند شد، اگر «گروه تماس اوکراین» در چارچوب این سازمان بوجود آمده و فعال گردد.

به گفته این مقام دوما، در حال حاضر امکان بسیار خوبی فراهم شده تا صلح و قانون مندی در اوکراین فراهم شده و این مسئله دقیقا مسئولیت نشست مجمع عمومی سازمان امنیت و همکاری اروپا است که با ایجاد این گروه تماس در این فعالیت کرده و نقش خود را در حل و فصل مشکلات حوزه فعالیت خویش نشان دهد.

ناریشکین تاکید کرد که برای حل و فصل اوضاع اوکراین اراده سیاسی همه طرفین مناقشه و همچنین تلاش همسوی جامعه بین الملل است و باید از همه امکانات مجمع پارلمانی در این راستا استفاده شود.

لازم به ذکر است، شب گذشته زمان آتش‌بس موقت یک هفته‌ای در مناطق دونتسک و لوهانسک به پایان رسید. «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین این آتش‌بس را برای مدت 72 ساعت دیگر (یعنی تا ساعت 23 روز دوشنبه) تمدید کرد.

نیروهای مسلح مردمی استقلال طلب نیز روز جمعه بعد از آگاه شدن از برنامه‌های صلح آمیز رئیس جمهوری اوکراین اعلام کردند که با ادامه طرح آتش‌بس موافق هستند.

مقامات مسکو حمایت خویش از طرح صلح پروشنکو و برقراری آتش بس را اعلام کرده و خواستار ادامه آن و آغاز گفتگوهای ملی بین نمایندگان دولت اوکراین و مناطق شرقی این کشور شده است.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول