اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

با استقبال از تمدید آتش‌بس

بان کی مون خواستار توقف کامل خشونت‌ها در اوکراین شد

دبیر کل سازمان ملل ضمن استقبال از تمدید 72 ساعته آتش‌بس در شرق اوکراین، بر لزوم توقف قطعی خشونت‌ها در این کشور تاکید کرد.

بان کی مون خواستار توقف کامل خشونت‌ها در اوکراین شد

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، دفتر مطبوعاتی سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرده است که «بان کی مون» دبیر کل این سازمان امیدوار است که همه طرفین مناقشه در اوکراین خویشتن داری خود را حفظ کرده و به تعهدات خویش در رعایت آتش‌بس عمل کنند.»

بر اساس این اطلاعات، دبیر کل ضمن ابراز تاسف از مشکلات انسانی در شرق اوکراین از همه طرفین این مناقشه خواست تا تلاش کنند تا خشونت‌ها در شرق اوکراین بطور قطعی متوقف شده و مشکلات و اختلافات از طریق گفت‌وگو حل و فصل شوند.»

لازم به یادآوری است که شب گذشته زمان آتش‌بس موقت یک هفته‌ای در مناطق دونتسک و لوهانسک به پایان رسید و پروشنکو این آتش‌بس را برای مدت 72 ساعت دیگر (یعنی تا ساعت 23 روز دوشنبه) تمدید کرد.

نیروهای مسلح مردمی استقلال طلب نیز روز جمعه بعد از آگاه شدن از برنامه‌های صلح آمیز رئیس جمهوری اوکراین اعلام کردند که با ادامه طرح آتش‌بس موافق هستند.

این در حالی است که رهبران 28 کشور اروپایی روز جمعه در پایان نشست خود در بروکسل بیانیه مشترکی منتشر کرده و از روسیه خواستند تا ظرف 3 روز مواضع خویش را در قبال اوکراین تغییر دهد، در غیر این صورت اقدامات محدود کننده شدیدی در رابطه با این کشور در نظر گرفته خواهد شد.

در فهرست درخواست‌های اتحادیه اروپا از روسیه، آزادی افرادی که به گروگان گرفته شده، آزاد سازی مراکز اشغال شده توسط نیروهای مردمی استقلال طلب همچنین آغاز مذاکرات برای حل و فصل بحران در شرق اوکراین تا تاریخ 30 ژوئن (روز دوشنبه) مورد تاکید قرار گرفته است.

در این بین «جاش ارنست» سخنگوی رسمی کاخ سفید اعلام کرده است که اگر روسیه به درخواست‌های غرب در مورد اوکراین را اجرا نکند، امکان تشدید تحریم‌ها علیه این کشور وجود دارد، ولی با توجه به اعلام آمادگی مقامات مسکو برای همکاری با دولت اوکراین برای حل و فصل اوضاع، هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول