اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس شورای فدراسیون روسیه:

هدف مسکو کمک به تحقق طرح صلح در شرق اوکراین است

رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه تاکید کرد که این کشور برای نشان دادن قصد خویش برای کمک به اجرای طرح صلح در مناطق شرق و جنوب اوکراین تصمیم به لغو استفاده از توان نظامی در اوکراین گرفته است.

هدف مسکو کمک به تحقق طرح صلح در شرق اوکراین است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «والنتینا ماتوینکو» رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه امروز، پنج شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که روسیه برای نشان دادن قصد و نیت خود در کمک به حل و فصل اوضاع و اجرای طرح صلح در مناطق شرق و جنوب اوکراین تصمیم مربوط به استفاده از توان نظامی در خاک اوکراین را لغو کرده است.

شورای فدراسیون روسیه روز چهارشنبه به پیشنهاد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه تصمیم ماه مارس خود مبنی بر حق این کشور برای استفاده از توان نظامی خود در خاک اوکراین را لغو نمود.

ماتوینکو در رابطه با تهدیدات کشورهای غربی در خصوص اعمال تحریم‌های مضاعف علیه مسکو، تاکید کرد که اعمال تحریم‌ها هیچ پایه و اساس و دلیل منطقی ندارند و این خط و نشان‌ها تنها برای ترساندن روسیه و «شانتاژ سیاسی» صورت گرفته و چنین اظهارنظراتی را نباید جدی تلقی کرد.

مقامات آمریکایی و اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند که ممکن است تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه در صورت عدم کاهش وخامت اوضاع در شرق اوکراین اعمال کنند. تصمیم گیری در این رابطه قرار است ، روز جمعه در نشست سران اتحادیه اروپا صورت بگیرد.

رئیس شورای فدراسیون روسیه یادآور شد که مسکو نه تنها اعلام کرده، بلکه در عمل نشان داده است که قصد و هدفش تنها کمک به ایجاد ثبات در شرق اوکراین، توقف خشونت و خونریزی و کشته شدن مردم این کشور است و تصمیم روز گذشته شورای فدراسیون یک دلیل قانع کننده دیگر برای نشان دادن نیت واقعی روسیه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول