اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس‌جمهور آرژانتین خواستار پایان استعمارگری‌ها در جهان شد

رئیس‌جمهور آرژانتین با بیان اینکه آرژانتین یک کشور صلح‌طلب بوده و در طول تاریخ نیز صلح را یکی از دیپلماسی‌های مهم خود می‌داند، گفت که کشورش خواستار پایان استعمارگری‌ها در جهان است.

رئیس‌جمهور آرژانتین خواستار پایان استعمارگری‌ها در جهان شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین در مراسم افتتاح موزه مالویناس گفت: هدف از ایجاد این موزه حمایت از حق حاکمیت آرژانتین بر جزایر مالویناس است.

خبرگزاری «ته‌لام» در این خصوص نوشت: این موزه در مرکز قبلی دانشکده مکانیک نیروی دریایی (ESMA)  افتتاح شد و برای آموزش و افزایش آگاهی در مورد آنچه که حق حاکمیت آرژانتین بر جزایر مالویناس می‌باشد، اختصاص داده شده است.

«فرناندز» در ادامه افزود: ما نباید حق کسانی که جان خود را برای حاکمیت آرژانتین بر سر جزایر مالویناس فدا کرده‌اند، نادیده بگیریم.

فرناندز دلیل گرد‌همایی در موزه مالویناس را گفت‌و‌گو در مورد اشکال استعماری منسوخ شده در جهان دانست و  افزود: در این موزه نقشه‌ای وجود دارد که 17 ناحیه استعمار شده توسط ارتش انگلیس را نشان می‌دهد.

رئیس جمهور آرژانتین همچنین بیان کرد: آرژانتین یک کشور صلح‌طلب بوده و در طول تاریخ نیز صلح را یکی از دیپلماسی‌های مهم خود می‌داند. برخی می‌گویند ما با پیروزی در جنگ‌ها این دیپلماسی را به دست آورده‌ایم.

 وی افزود: حق حاکمیت تنها از طریق صلح، تفکر و دموکراسی به دست آورده می‌‌شود.

فرناندز هدف این موزه تاریخی را تعهد به سیاست پایان استعمارگری در جهان دانست و خواستار ممنوع نکردن این مطالبه تاریخی برای آرژانتین شد.

هر سال در 10 ژوئن (20 خرداد) آرژانتینی‌ها یاد اولین فرمانده نظامی ارتش آرژانتین «لوئیس ورنت»، را که نقش مهمی در جنگ این کشور با انگلیس بر سر جزایر مالویناس داشت گرامی می‌دارند.

قدمت اختلاف بین آرژانتین و انگلیس بر سر حاکمیت جزایر مالویناس، واقع در اقیانوس اطلس جنوبی، به سال 1833 بر می‌گردد، هنگامی که بریتانیا مجمع الجزایر را اشغال کرد.

در 2 آوریل 1982 نیروهای نظامی آرژانتین به منظور باز پس‌گیری این جزایر در اقیانوس اطلس جنوبی مستقر شدند. در این جنگ 74 روزه که با شکست آرژانتین به پایان رسید، حدود 650 آرژانتینی و 250 نظامی انگلیسی کشته شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول