اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در واکنش به رای دیوان عالی ایالات متحده صورت گرفت

حمایت سران آمریکای لاتین از دولت آرژانتین

«سلاک» و «مرکوسور» طی بیانیه‌ای حمایت قاطعانه خود را از آرژانتین در رابطه با پرونده صندوق کرکس اعلام کرده و گفته‌های دیوان عالی آمریکا را در این مورد رد کردند.

حمایت سران آمریکای لاتین از دولت آرژانتین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، سران انجمن کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب (سلاک) و همچنین انجمن بازار مشترک جنوب (مرکوسور) اقدامات دیوان عالی آمریکا را جهت منع ایجاد توافق‌نامه‌های مشخص بین کشورهای بدهکار و طلبکار در صندوق کرکس محکوم کرده و اعلام کردند آمریکا با این کار ثبات مالی را در این کشورها تهدید می‌کند.

آن‌ها همچنین تعهد آرژانتین در پرداخت منظم بدهی‌های گذشته‌ را در فواصل سال‌های 2005 و 2010 یادآور شده و اذعان کردند که با تجدید ساختار بدهی این کشور، آرژانتین می‌تواند با بسیاری از طلبکاران خود به توافقی مشخص و قطعی دست پیدا کند.

خبرگزاری «ته‌لام» در این خصوص نوشت: سران کشورهای عضو مرکوسور در انتهای پیام خود نسبت به یافتن راه‌حلی برای برطرف کردن این مشکل بدون وارد شدن هیچ خسارتی به ملت و دولت آرژانتین اظهار همدردی کرده و حمایت کامل خود را از این کشور آمریکای جنوبی اعلام کردند.

کشورهای عضو سلاک نیز طی بیانیه‌ای جداگانه ضمن تکرار حمایت خود از دولت آرژانتین خاطرنشان کردند که جهت رفع این مشکلات و همچنین برقراری ثبات و امنیت مالی باید توافق نامه‌هایی مستقل بین کشورهای بدهکار و طلبکار در ابتدای کار امضا شده و به مفاد آن نیز احترام گذاشته شود.

به گزارش فارس، دادگاه آمریکا با حکم قاضی «توماس گریسا» کشور آرژانتین را به پرداخت مبلغ سنگینی محکوم کرده که در ادامه با اعتراض دولت آرژانتین و درخواست تجدید نظر بر این حکم روبه‌رو شد؛ اما این درخواست توسط دیوان عالی ایالات متحده رد شده و تاکنون موج عظیمی از اعتراضات را از نقاط مختلف کشورهای آمریکای لاتین به دنبال داشته است.

صندوق کرکس به کشورهایی که دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند وام داده اما با ادعای پس گرفتن مبلغ گزافی از این کشورها، آن‌ها را با بحرانی دیگر روبه‌رو کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول