اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تظاهرات مردم آرژانتین مقابل سفارت آمریکا

هزاران نفر از مردم آرژانتین در «بوینوس آیرس» علیه حکم دیوان عالی آمریکا پیرامون پرونده صندوق کرکس، مقابل سفارت این کشور فریاد اعتراض سر دادند.

تظاهرات مردم آرژانتین مقابل سفارت آمریکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، پس از رد درخواست تجدید نظر کشور آرژانتین در مورد حکم صادر شده در خصوص پرونده صندوق کرکس توسط دیوان عالی ایالات متحده آمریکا، بسیاری از سران کشورهای آمریکای جنوبی نسبت به این اقدام موضع‌گیری کردند که اکنون موج این اعتراض‌ها به میان مردم آرژانتین نیز کشیده شده است.

خبرگزاری «ته‌لام» در این خصوص نوشت: تظاهرکنندگان با به دست گرفتن پرچم آرژانتین با طولی بیش از 100 متر در مسیری به سمت سفارت آمریکا با فریاد «آرژانتین یا کرکس» اعتراض خود را به مقامات آمریکایی نشان دادند.

«میلاگروسالا» یکی از رهبران این تظاهرات طی سخنرانی در بین معترضان اعلام کرد: ما در دفاع از اقتصاد و حقوق مردم کشورمان در اینجا جمع شده‌ایم ما هیچ‌گاه اجازه نخواهیم داد که آمریکا و نه هیچ کشور دیگری، حاصل تلاش‌های دولتمان را از زمان «نستور کریشنر» تا به‌ حال برای کسب استقلال مالی خراب کند.

رأی نهایی دادگاه پیرامون این پرونده با پرداخت بدهی سنگین آرژانتین به صندوق کرکس توسط قاضی «توماس گریسا» به امضا رسید و همچنین با در‌خواست تجدید نظر آن از سوی دولت آرژانتین نیز مخالفت شد.

پس از صدور این حکم جنجالی دیوان عالی آمریکا، بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی حمایت خود را از دولت آرژانتین نشان داده و اعلام کردند که این موضوع بازار مشترک کشورهای آمریکای جنوبی (مرکوسور) را تحت تأثیر خواهد گذاشت.

«خوزه موخیکا» رئیس جمهور اروگوئه درباره این موضوع گفت: ما نگران اقتصاد کشورهای آمریکای جنوبی هستیم؛ این مشکل تنها مخصوص آرژانتین نیست بلکه همه کشورهای عضو مرکوسور را در بر می‌گیرد.

کشورهای عضو مرکوسور عبارتند از آرژانتین، برزیل، پاراگوئه، اروگوئه و ونزوئلا

به گزارش فارس، صندوق کرکس به کشورهایی که دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند وام داده اما با ادعای پس گرفتن مبلغ گزافی از این کشورها، آن‌ها را با بحرانی دیگر روبه‌رو کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول