اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

انتقاد حقوقدانان افغانستان از روند اعلام نتایج انتخابات

رئیس اتحادیه حقوقدانان افغانستان با توجه به این که نتایج اولیه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور در اختیار کمیسیون مستقل انتخابات قرار گرفته از اعلام نشدن آن انتقاد کرد.

انتقاد حقوقدانان افغانستان از روند اعلام نتایج انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «عبدالغیور غیور» رئیس اتحادیه حقوقدانان افغانستان امروز (سه شنبه) در نشست خبری در کابل، با توجه به این که تمام نتایج مراکز رأی‎‌گیری در اختیار کمیسیون مستقل انتخابات این کشور قرار گرفته از اعلام نشدن آن انتقاد کرد.

غیور افزود: تمام نتایج مراکز رأی‌گیری در دسترس کمیسیون مستقل انتخابات و 2 کاندیدای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته اما مسئولان این کمیسیون آن را برای ملت این کشور اعلام نمی‎کنند.

به باور وی، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان باید نتایج اولیه انتخابات این کشور را هر چه‎زودتر اعلام کند تا افغان‌‎ها از سردرگمی رهایی یابند.

رئیس اتحادیه حقوقدانان افغانستان در ادامه تأکید کرد که دیر اعلام شدن نتایج اولیه انتخابات، سبب افزایش نگرانی‎ها در مورد مهندسی این روند شده است.

وی افزود: دیر اعلام شدن نتایج اولیه انتخابات نقض صریح قانون اساسی، قانون انتخابات و لایحه این کمیسیون است.

غیور در این نشست خبری از «عبدالله عبدالله» و «اشرف‎غنی احمدزی» 2 کاندیدای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز خواست تا پس از برکناری رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات نتایج این روند را بپذیرند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز (شنبه 24 خرداد) برگزار شد و بر اساس تقویم انتخاباتی این کشور، قرار است نتایج اولیه آن در 11 تیرماه و نتایج نهایی آن در 31 تیرماه اعلام شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول