اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعتراض روسیه به نقض خطوط مرزی این کشور از سوی اوکراین

وزارت امور خارجه روسیه یادداشت اعتراض رسمی در رابطه با نقض خطوط مرزی این کشور از سوی دو زره پوش نظامی ارتش اوکراین را به کی‌یف ارسال کرده و مقامات اوکراینی نیز وعده دادند این قضیه را بررسی کنند.

اعتراض روسیه به نقض خطوط مرزی این کشور از سوی اوکراین

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه روسیه طی یادداشت اعتراضی از دولت اوکراین خواست تا در خصوص حادثه نقض خطوط مرزی این کشور توسط دو زره پوش نظامی اوکراینی توضیح بدهد.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرده است که چنین اقداماتی از سوی مسکو تحریک آمیز تلقی شده و به حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در مناطق شرقی اوکراین نیز کمکی نخواهد کرد.

این حادثه شب گذشته رخ داد که طی آن زره پوش‌های نظامی ارتش اوکراین در یکی از نقاط مرزی استان روستوک، خطوط مرز مشترک را نقض کرده و وارد خاک فدراسیون روسیه شدند. نظامیان اوکراینی ابتدا این زره پوش‌ها را ترک کرده و خود به داخل مرز کشورشان بازگشتند، ولی بعد از مدتی تلاش کردند تا برگشته و این ماشین‌های نظامی را بازگرداندند که در نتیجه تیراندازی نیروهای مرزبانی روسیه موفق به این کار نشدند. 

سخنگوی رسمی ستاد عملیات نظامی اوکراین در مناطق شرقی ضمن اعلام اینکه یادداشت طرف روسی را دریافت کرده است، یادآور شد که این مسئله مورد بررسی قرار خواهد گرفته و پاسخ لازم به مسکو ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول