اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

۵۵ کشته و ۸۰ زخمی در دور تازه درگیری‌ها در بنغازی

شدیدترین درگیری بین نیروهای ژنرال حفتر فرمانده شورشی با گروه‌های تندرو در بنغازی با کشته شدن دستکم ۵۵ تن و زخمی شدن حدود ۸۰ تن دیگر همراه بود.

۵۵ کشته و ۸۰ زخمی در دور تازه درگیری‌ها در بنغازی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، سرهنگ «محمد الحجازی»، سخنگوی رسمی نیروهای سرلشکر حفتر فرمانده عملیات موسوم به «کرامت لیبی» در بنغازی تاکید کرد که در درگیری‌های دیروز یکشنبه در بنغازی دستکم 48 تن از عناصر انصار الشریعه کشته و 68 تن دیگر از آنها زخمی شدند.

وی با اشاره به اینکه چند تن از رهبران این گروه تندرو هم به اسارت گرفته شدند گفت: بیش‌تر مناطق شهر بنغازی تحت تسلط ماست و پنج سرباز را در این درگیری‌ها از دست داده و 15 سرباز دیگر هم زخمی شدند.

خلیفه حفتر سرلشکر بازنشسته ارتش لیبی از یک ماه پیش با تمرد از دولت لیبی واحدهایی از ارتش و گروه هایی شبه نظامی رابرای آنچه پاکسازی بنغازی از تروریسم خوانده شده به خدمت گرفته است و دولت لیبی هم در مقابله با این اقدامات غیرقانونی حفتر توان مقابله با وی را ندارد.

دیروز یکشنبه شهر بنغازی شاهد شدیدترین درگیری بین نیروهای حفتر با گروه انصار الشریعه بود.

این در حالی است که گردان 17 فوریه یکی از گروه‌های تندرو در بنغازی با اعلام کشته شدن یکی از نیروهایش در جریان درگیری‌های روز یکشنبه گفت که 11 تن از نیروهای حفتر را به اسارت گرفته است.

این گردان در بیانیه خود گفت:نیروهای حفتر سرکوب و با هجوم آنها مقابله شده است و ما به همه طرف‌هایی که در حمله به بنغازی شرکت داشته باشند پاسخ می دهیم.

یک منبع مسئول لیبیایی هم به «بوابه نیوز» گفت که نیورهای حفتر پس از سیطره کامل بر سیدی فرج یکی از مهم‌ترین پایگاه های گروه های تندرو ، در مرکز بنغازی حضور گسترده ای دارد.

این منبع گفت: حضور گسترده نیروهای حفتر در خیابان های بنغازی نشانه قوی از پیشرفت عملیات کرامت و سرکوب نیروهای تروریستی و پیوستن شمار بیش تری سرباز به عملیات تحت فرماندهی حفتر است.

انتظار می رود شهر بنغازی شاهد درگیری های بیش تر طی روزهای آتی باشد.

سرتیپ «صقر الجروشی» فرمانده نیروی هوایی لیبی که به نیروهای حفتر پیوسته است گفت: منطقه سیدی فرج از تروریست‌ها پاکسازی شده آنها به سوی جزیره «اسمنت» گریخته‌اند و ما آنها را در آنجا هدف بمباران قرار می دهیم.

الجروشی به احتمال بمباران دو بندر درنه و راس الهلال اشاره کرد و گفت اخباری درباره اینکه کشتی حامل سلاح برای کمک به تروریست‌ها عازم این بنادر است دریافت کرده‌ایم. 

در همین حال خلیفه حفتر شب گذشته در نشستی خبری گفت ارتش ملی از آنچه موجب توقف خونریزی‎‌ها و فراهم ساختن امنیت برای مردم لیبی می شود استقبال می‌کند.

وی افزود: گروه‌هایی از شیوخ، بزرگان و فعالان لیبیایی با فرماندهان عملیات کرامت درباره یافتن راه حل ها برای بحران لیبی تشکیل جلسه داده‌اند اما هنوز نمی دانیم نتیجه چه می‌شود.

وی افزود: ارتش ملی می‌خواهد گروه‌های مسلح در بنغازی و دیگر شهرها سلاح‌های خود را تحویل داده و اردوگاه‌ها را ترک کنند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول