اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تشکیل کمیته‌های وزارتی در لیبی برای مقابله با بحران

دولت لیبی برای حل بحران این کشور کمیته‌هایی وزارتی تشکیل داد و در همین حال نهادهای جامعه مدنی در لیبی تاکید کردند که اوضاع امنیتی این کشور اجازه برگزاری انتخاباتی شفاف را در 25 ژوئن نمی‌دهد.

تشکیل کمیته‌های وزارتی در لیبی برای مقابله با بحران

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع،اخبار تازه ترین تحولات لیبی در زیر آمده است:

دولت لیبی کمیته‌های رسیدگی به بحران تشکیل داد

دولت موقت لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» تصمیم گرفت که چندین کمیته وزارتی برای رسیدگی به بحران‌هایی که این کشور با آن روبرو است تشکیل داد.

دولت لیبی با صدور بیانیه‌ای گفت که با بررسی اوضاع کلی بحران‌هایی که کشور با آن روبرو است کمیته‌ای برای ایجاد طرح امنیتی کاملی تشکیل داده که تامین امنیت انتخابات پارلمانی پیش‌رو (25 ژوئن) را برعهده خواهد داشت.

این کمیته امنیتی از وزارت کشور و ریاست ستاد کل ارتش تشکیل شده است.

دولت لیبی همچنین کمیته‌ای وزارتی برای تامین امنیت بانک‌ها و ایجاد راه حل‌هایی مناسب برای بحران سوخت در این کشور تشکیل داده که مرکب از وزارت ارتباطات، وزارت اطلاعات، وزارت کشاورزی و فرماندار منطقه نظامی طرابلس است.

دولت لیبی کمیته‌های پیگیری بحران برق، اوضاع اقتصادی، تامین مواد غذایی و آمادگی برای ورود به ماه رمضان هم تشکیل داده است.

در بیانیه دولت لیبی همچنین از طرح سازمان ملل برای گفت‌وگوی سیاسی به عنوان راه حل بحران در این کشور استقبال شده است.

اعلام مخالفت نهادهای جامعه مدنی لیبی بابرگزاری انتخابات پارلمانی

از سوی دیگر ائتلاف نهادهای جامعه مدنی در شهر البیضا لیبی مخالفت خود را با برگزاری انتخابات پیش رو در لیبی اعلام کرد و گفت: این انتخابات پارلمانی مشابه کنگره ملی لیبی را روی کار آورد که هرگز منافع کشور را پاسخ نمی دهد.

در بیانیه ائتلاف نهادهای مدنی لیبی آمده است: برگزاری انتخابات پارلمانی در شرایط کنونی با هدف چیرگی بر حاکمیت از سوی فراکسیون‌هایی سیاسی در کنگره ملی صورت می گیرد.

در بیانیه مذکور آمده است: با توجه به نامزد شدن مجدد اعضایی از کنگره ملی لیبی در انتخابات پیش رو، این انتخابات نتیجه قابل انتظاری ندارد و از سوی دیگر اوضاع امنیتی لیبی هم اجازه برگزاری انتخاباتی شفاف در همه نقاط کشور را نمی دهد.

تحولات امنیتی بنغازی

افراد مسلح ناشناس هم یکی از افراد تیم بازپرس جنایی در بنغازی را به ضرب گلوله کشتند.

«أسامة البرعصى» 37 ساله با شلیک گلوله به ناحیه سینه و شکمش در دم جان باخت.

شهر بنغازی همچنان شاهد تنش امنیتی و درگیری است.

گروه مسلح «انصار الشریعه» هم که از دو هفته پیش هدف حملات نیروهای وابسته به خلیفه حفتر، سرلشکر بازنشسته ارتش لیبی قرار گرفت است، ادعای سخنگوی کمیته بحران در لیبی درباره توافق آتش‌بس و گفت‌وگو بین طرف‌های درگیر در بنغازی را رد کرد.

مبروک شنیب دیروز گفته بود که طرف‌های درگیر در بنغازی توافق کردند با یکدیگر پای میز گفت وگو بنشینند

انصار الشریعه گفت:نیروهای حفتر به بمباران مناطق مسکونی و امن بنغازی ادامه می دهد بنابراین تنها زبانی که با فرماندهان عملیات کرامت بکارگرفته می شود زبان سلاح است.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول