اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادامه مذاکرات گازی بین کی‌یف و مسکو

توقف صادرات گاز روسیه به اوکراین و اروپا در صورت شکست مذاکرات روز یک شنبه

بنابر اعلام وزیر انرژی اوکراین، امروز بعدازظهر مذاکرات خرید گاز از روسیه بین نماینده اروپا و یک شرکت اوکراینی از سر گرفته می‌شود.

توقف صادرات گاز روسیه به اوکراین و اروپا در صورت شکست مذاکرات روز یک شنبه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «رویترز»، اوکراین اعلام کرد که انتظار دارد تا مذاکرات با روسیه درباره گاز صادراتی را امروز بعدازظهر پیگیری کند. این در حالی است که کی‌یف بنابر ضرب‌الاجل تعیین شده باید 1.95 میلیارد دلار از بدهی‌های خود را تا روز دوشنبه به مسکو بپردازد در غیر این صورت گاز صادراتی روسیه به این کشور قطع خواهد شد.

در صورت توقف صادرات گاز از روسیه به اوکراین، اروپا نیز در تامین گاز دچار مشکل شد و چشم‌انداز آینده مذاکرات به دلیل درگیری بین دولت با هواداران روسیه در شرق اوکراین مخدوش شده است.

وزیر انرژی اوکراین پیش از این گفته بود که پس از مذاکرات در کی‌یف، گفت‌وگوها امروز نیز ادامه خواهد داشت. اما دیداری صورت نگرفت. وی بار دیگر اعلام کرد که امیدوار است که گفت‌وگوها امروز عصر با نماینده اتحادیه اروپا در امور مربوط به انرژی و شرکت دولتی  اوکراینی «نفت‌وگاز» از سر گرفته شود.

مقامات روسیه هنوز این خبر را تائید نکرده‌اند.

مقامات اوکراین خواستار تخفیف در مبلغ گاز وارداتی از روسیه هستند. مقامات روسیه که روابط سیاسی آنچنان گرمی با دولت غرب‌گرای کی‌یف ندارند، بدون پیشنهاد تخفیف خواستار مذاکره با طرف اوکراینی برای تعیین قیمتی مورد توافق طرفین هستند.

همچنین روسیه برای کاهش تهدید کاهش منابع مالی حاصل از صادرات گاز در صورت قطع جریان گاز به سمت اروپا، ماه گذشته قراردادی به ارزش 400 میلیارد دلار برای صادرات گاز به چین امضا کرد.

انتهای‌پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول