اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در آستانه آغاز مذاکرات جدید گازی روسیه و اوکراین مطرح شد

گاز پروم: آماده سازش هستیم/سرسختی مقابل ما بی‌نتیجه است

سخنگوی شرکت «گازپروم» روسیه از آغاز دور تازه‌ای از رایزنی‌ها با شرکت «نفت و گاز اوکراین» در کی‌یف خبر داد و تاکید کرد که مواضع روسیه در مورد اختلاف گازی با اوکراین کاملا قاطع و روشن است.

گاز پروم: آماده سازش هستیم/سرسختی مقابل ما بی‌نتیجه است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، امروز ، شنبه (14 ژوئن، 24 خرداد) در کی‌یف، پایتخت اوکراین دور جدیدی از مذاکرات گازی بین شرکت «گازپروم» و «نفت و گاز اوکراین» انجام خواهد شد.

«سرگئی کوپریانوف»، سخنگوی رسمی شرکت گازپروم امروز اعلام کرد که در حال حاضر مقدمات این نشست جدید در کی‌یف در حال فراهم سازی است که ترکیب آن با رایزنی‌های قبلی متفاوت است.

وی با یادآوری اینکه مواضع روسیه در مذاکرات با اوکراین در خصوص اختلافات گازی بین دو کشور همچنان قاطع و روشن است، افزود: «ما آمادگی داریم که به سازش دست یابیم، ولی سرسختی در مقابل ما بی نتیجه است. برخورد ما نسبت به حل و فصل مشکلات موجود بارها از سوی مقامات اعلام شده و تغییری نکرده است. البته باید ببینیم که این دور از مذاکرات چه نتیجه‌ای خواهد داشت.»

لازم به یادآوری است که «آلکسی میلر»، رئیس شرکت گازپروم روز جمعه مواضع روسیه را بطور دقیق و با جزییات کامل اعلام کرد. میلر در جمع خبرنگاران تاکید کرد که شرکت گازپروم بیش از این قصد ندارد زمان بازپرداخت بدهی‌های طرف اوکراینی را به تعویق بیاندازد.

به گفته وی، آخرین مهلت پرداخت ساعت 10 صبح روز دوشنبه، 16 ژوئن (26 خرداد ماه) است که شرکت نفت و گاز اوکراین باید تا آن زمان مبلغ 1.952 میلیارد دلار به حساب شرکت گازپروم واریز کرده باشد. میلر تاکید کرد که  اگر این پول تا صبح دوشنبه به حساب شرکت گازپروم واریز نشده باشد، ارسال گاز به اوکراین نیز قطع خواهد شد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول