اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/107

همکاری چشمگیر مردم و نیروهای امنیتی در دور دوم انتخابات افغانستان

وزیر کشور افغانستان با اشاره به همکاری چشمگیر مردم و نیروهای امنیتی در دور دوم انتخابات این کشور گفت: سطح هماهنگی بین وزارت کشور، وزارت دفاع و ریاست امنیت ملی افغانستان نیز برای دفع تهدیدات و حملات تروریست‎ها نزدیک بود.

همکاری چشمگیر مردم و نیروهای امنیتی در دور دوم انتخابات افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «محمدعمر داودزی» وزیر کشور افغانستان در یک نشست خبری اظهار داشت: در دور دوم انتخابات همکاری شهروندان این کشور با نیروهای امنیتی افغان بیشتر و چشمگیر بود.

داودزی گفت: شهروندان افغانستان در دور دوم انتخابات همکاری خوبی با نیروهای امنیتی داشتند و کوچک‎ترین تهدیدات تروریستی را به نیروهای امنیتی گزارش کردند.

وی افزود: سطح هماهنگی بین وزارت کشور، وزارت دفاع و ریاست امنیت ملی افغانستان نیز برای دفع تهدیدات و حملات تروریست‎ها نزدیک بود.

وزیر کشور افغانستان گفت: دلیل شرکت گسترده مردم در انتخابات 2 مورد است که یکی این است تا به دنیا اعلام کنند مردم افغانستان صلح دوست، مدنی و ترقی خواه بوده و دوم، اعتمادی بود که نیروهای امنیتی به مردم  افغانستان دادند.

** ناتوانی تروریست‌‎ها در مقابله با نیروهای امنیتی افغان

«رحمت الله نبیل»، رئیس اداره امنیت ملی افغانستان نیز در این نشست اظهار داشت: تروریست‎ها توانایی مقابله با نیروهای امنیتی افغان را ندارند.

به گفته نبیل، پس از برگزاری دور اول انتخابات تا کنون 473 عملیات تروریست‌‎ها توسط نیروهای امنیتی افغان خنثی شده است.

وی افزود: تنها در 24 ساعت گذشته 6 شبکه خطرناک تروریستی منهدم شده است.

نیبل در ادامه تصریح کرد: طی 10 روز گذشته یا پیش از برگزاری دور دوم انتخابات 61 عملیات داشتیم که دستاورد‎های خوبی برای تأمین امنیت انتخابات داشت.

پیش از این نیز رئیس امنیت ملی افغانستان اعلام کرده بود که تروریست‎ها به دلیل اختلافات درونی توانایی مقابله با نیروهای امنیتی این کشور را ندارند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز گذشته بین 2 کاندیدای پیشتاز «عبدالله عبدالله» و «اشرف غنی احمدزی» برگزار شد.

گفته می‎شود حضور مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نسبت به دور قبل با وجود تهدیدات امنیتی گسترده‌تر و پرشورتر بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول