اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استقلال‌طلبان یک جنگنده «سوخو» ارتش اوکراین را سرنگون کردند

نیروهای شبه نظامی شهر «گورلوکا» در شرق اوکراین مدعی هستند که یک جنگنده «سوخو-24» ارتش اوکراین را سرنگون کرده و خلبان آن را بازداشت کرده‌اند، ولی مقامات رسمی اوکراین هنوز این خبر را تایید نکرده‌اند.

استقلال‌طلبان یک جنگنده «سوخو» ارتش اوکراین را سرنگون کردند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، ستاد عملیاتی نیروهای شبه نظامی شهر «گورلوکا» در شرق اوکراین اعلام کرد که یکی از دو جنگنده بمب افکن «سوخو-24» ارتش اوکراین که شب گذشته به ساختمان فرمانداری حمله کرده بودند را سرنگون کردند. نیروهای آنها محل سقوط هواپیما را پیدا کرده و خلبان آن نیز بازداشت شده است.

به گفته یکی از فرماندهان استقلال‌طلبان، خلبان اوکراینی در حال حاضر تحت بازجویی قرار دارد.

پیش از این اعلام شده بود که دو هواپیمای ارتش اوکراین صبح امروز، شنبه (4:30 به وقت محلی) ساختمان فرمانداری شهر گورلوکا که ستاد عملیاتی نیروهای شورشی است را هدف قرار داده است. بر اساس اطلاعات وزارت کشور اوکراین، این حمله باعث کشته شدن حداقل 2 نفر و زخمی شدن حدود 10 تن، از میان شبه نظامیان و مردم عادی شده است. نیروهای شبه نظامی به حمله این هواپیما با آتش تیربار پاسخ دادند.

مقامات رسمی نظامی اوکراین هنوز تفسیری در مورد سرنگونی یک جنگنده سوخو در این عملیات نداشتند.

صبح امروز وزارت دفاع اوکراین اعلام کرده بود که در پی حمله موشکی شبه نظامیان شهر لوهانسک به یک هواپیمای نظامی-ترابری ارتش این کشور، 49 نظامی کشته و تعدادی هم زخمی شدند.

«پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری جدید اوکراین، فردا، 15 ژوئن (25 خرداد ماه) را به دلیل سرنگونی هواپیمای نظامی-ترابری «ایل-76» ارتش این کشور در فرودگاه شهر لوهانسک، عزای عمومی اعلام کرده و دستور داده است تا شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین جلسه فوق العاده تشکیل دهد.‬

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول