اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوضاع اوکراین و روابط با اتحادیه اروپا؛ موضوع مذاکرات لاوروف در مینسک

هماهنگی مواضع مسکو و مینسک در عرصه سیاست خارجی، از جمله بحران اوکراین که نتیجه اجرای برنامه «مشارکت با شرق» اتحادیه اروپاست، موضوع اصلی مذاکرات وزیر امور خارجه روسیه با بلاروس خواهد بود.

اوضاع اوکراین و روابط با اتحادیه اروپا؛ موضوع مذاکرات لاوروف در مینسک

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در جریان سفر کاری خود به مینسک، پایتخت بلاروس (16-15 ژوئن، 25 و 26 خرداد ماه) روند توسعه همکاری‌های دوجانبه، اوضاع در اوکراین و مشارکت بین المللی روسیه و بلاروس را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در جریان مذاکرات سرگئی لاوروف با مقامات بلندپایه مینسک، مسائل مهم در عرصه روابط دوجانبه و همچنین مسائل مهم بین المللی، از جمله مشارکت دو کشور در چارچوب دولت مشترک روسیه-بلاروس، اتحاد اقتصادی اورآسیایی، همکاری‌های دوجانبه در عرصه فعالیت‌های سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های بین المللی، مسائل مربوط به روابط با اتحادیه اروپا و سازمان امنیت و همکاری اروپا و هماهنگی مواضع در خصوص مشکلات مهم منطقه‌ای، بخصوص اوضاع در اوکراین، مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهند گرفت.»

بر اساس این اطلاعات، در عین حال توجه اصلی این مذاکرات روی برنامه «مشارکت با غرب» اتحادیه اروپا متمرکز خواهد بود که منجر به بحران کنونی در اوکراین و به بی ثباتی کشیده شدن اوضاع داخلی در این کشور شد.

علاوه بر این در دستور کار مذاکرات، برنامه ریزی برای برگزاری نشست‌های شورای وزرای امور خارجه روسیه و بلاروس طی ماههای آینده نیز گنجانده شده است که نشست آتی آن در مینسک برگزار خواهد شد. در حال حاضر برای طرف روسی هماهنگی جهت گیری دو کشور در عرصه سیاست خارجی بسیار اهمیت دارد. 

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول