اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوباما تحریم‌ها علیه بلاروس را یک سال دیگر تمدید کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا اجرای تحریم‌های روادیدی و مالی علیه برخی مقامات بلندپایه دولت بلاروس را برای یک سال دیگر تمدید کرد و اقدامات آنها را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا برشمرد.

اوباما تحریم‌ها علیه بلاروس را یک سال دیگر تمدید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا برای مدت یک سال دیگر اجرای تحریم‌های قبلی دولت ایالات متحده علیه مقامات بلاروس را تمدید کرد. اوباما روز سه شنبه، 10 ژوئن (20 خرداد) حکم مربوط به این مسئله را امضاء و آن را به کنگره آمریکا ارسال کرد.

در حکم رئیس‌جمهوری آمریکا آمده است که «برخی اقدامات دولت بلاروس تهدید فوق العاده‌ای برای امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا محسوب می‌شود. این اقدامات روند دموکراسی و توسعه اجتماعی در جمهوری بلاروس را دچار اخلال کرده است.»

به عقیده مقامات واشنگتن، نقض حقوق بشر، اعمال فشارهای سیاسی، عدم آزادی فعالیت رسانه‌های گروهی، ربوده شدن افراد و همچنین میزان بالای فساد مالی دولتی و استفاده نادرست از امکانات دولتی از سوی مقامات این کشور، از جمله مواردی است که لزوم اجرای تحریم‌ها علیه مقامات مینسک را بوجود آورده است.

این تحریم‌ها شامل ممنوعیت ورود برخی مقامات بلندپایه دولتی بلاروس به خاک ایالات متحده، مسدود شدن حساب‌های بانکی و غیر قانونی بودن انجام هر نوع عملیات بانکی با این افراد از سوی افراد حقیقی و حقوقی آمریکایی است.

ایالات متحده آمریکا در حالی بلاروس را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند که متحدانی کلیدی چون عربستان سعودی و قطر را در کنار خود دارد. این کشور در جنگ بشار اسد با تروریست‌ها نیز جانب تروریست‌ها را گرفته است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول