اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

توافق‌ پوتین و رئیس کمیسیون اروپا برای رفع نگرانی‌های مسکو درباره اتحاد اوکراین و بروکسل

رئیس‌جمهوری روسیه و رئیس کمیسیون اروپا در جریان مذاکراتی تلفنی توافق کردند که قبل از امضای توافقنامه اتحاد بین اوکراین و اتحادیه اروپا، رایزنی‌های 3 جانبه‌ای با هدف رفع نگرانی‌های مسکو در این رابطه انجام شود.

توافق‌ پوتین و رئیس کمیسیون اروپا برای رفع نگرانی‌های مسکو درباره اتحاد اوکراین و بروکسل

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه شب گذشته مذاکرات تلفنی با «خوزه مانوئل باروسو» رئیس کمیسیون اروپایی داشت که در جریان آن طرفین توافق کردند تا رایزنی‌های 3 جانبه‌ای بین روسیه، اوکراین و اتحادیه اروپا در سطح وزیران و کارشناسان صورت بگیرد تا در نهایت مقدمات لازم برای امضای توافقنامه اتحاد بین اوکراین و اتحادیه اروپا فراهم شده و روسیه هم در جریان این مسئله قرار بگیرد.

بر اساس این اطلاعات، «باروسو» در این رابطه یادآور شد که برای رفع نگرانی مقامات مسکو، این امکان وجود دارد که مذاکرات دوجانبه ای در سطح کارشناسی با روسیه صورت بگیرد و یا رایزنی‌های  3 جانبه در سطح سیاسی و با حضور وزرای روسی و اوکراینی و مقامات اروپایی انجام شود تا در جریان آنها ابعاد مختلف مسئله امضای توافقنامه اتحاد بین اوکراین و اتحادیه اروپا بررسی شده و مقدمات امضای این سند در آینده فراهم شود که رئیس‌جمهوری روسیه با این پیشنهاد موافقت کرد.

«ولادیمیر پوتین» در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به مذاکرات قبلی خویش با «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین بار دیگر تاکید کرد که عملیات نظامی ارتش اوکراین در مناطق شرق و جنوبی این کشور باید هر چه سریعتر متوقف شود. 

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول