اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تاکید لاوروف بر لزوم توقف عملیات نظامی در شرق اوکراین/رد درخواست‌ مسکو برای کمک به آوارگان از سوی کی‌یف

وزیر امور خارجه روسیه در مذاکرات خود با وزیر خارجه آمریکا و دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا، بر لزوم توقف عملیات نظامی در شرق اوکراین تاکید کرد؛ مسکو همچنین اعلام کرد کی‌یف مجوز لازم برای ارائه کمک به آوارگان را نمی‌دهد.

تاکید لاوروف بر لزوم توقف عملیات نظامی در شرق اوکراین/رد درخواست‌ مسکو برای کمک به آوارگان از سوی کی‌یف

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته در جریان مذاکرات تلفنی با «جان کری»، همتای آمریکایی خود، بار دیگر بر ضرورت توقف عملیات نظامی ارتش اوکراین در مناطق شرق و جنوب این کشور و حل و فصل مشکلات انسانی در این مناطق تاکید کرد.

لاوروف در جریان این مذاکرات، توقف عملیات نظامی و آغاز گفت‌وگوهای ملی سراسری برای مشخص شدن آینده اوکراین را از مهمترین شروط برای حل و فصل بحران کنونی در این کشور نامید.

بر اساس اطلاعات وزارت خارجه روسیه، لاوروف همچنین در دیدار با «لامبرتو زانیرو» دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا که به مسکو سفر کرده است، با تاکید بر لزوم ادامه فعالیت این سازمان در اوکراین یادآور شد که «البته در این راستا باید برخورد متوازن و بی‌طرفانه‌ای نسبت به حل و فصل اوضاع در اوکراین وجود داشته باشد.»

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که در شرایط کنونی بسیار مهم است که تلاش‌ها برای اجرای توافقات قبلی در این راستا و اجرای «نقشه راه» سازمان امنیت و همکاری اروپا که دقیقا مبتنی بر توقف خشونت‌ها، آغاز مذاکرات ملی و انجام اصلاحات سیاسی در اوکراین است، متمرکز شود.

لاوروف همچنین با اشاره به بازدید دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا از اردوگاه پناهندگان اوکراینی در خاک روسیه، یادآور شد که دولت روسیه از تمامی امکانات خود برای کمک رسانی به مردم آواره شدن از خانه و کاشته خود استفاده خواهد کرد.

به گفته وی، البته مسکو پیش از این درخواست رسمی برای مجوز ارائه کمک‌های انسان دوستانه به مردم مناطق شرق اوکراین به کی‌یف ارسال کرده که متاسفانه از سوی دولت اوکراین رد شده است.

ضمن اینکه وزارت بهداشت اوکراین روز گذشته تعداد کشته ها در جریان اجرای عملیات نظامی در مناطق شرقی این کشور را 270 نفر اعلام کرد. بر اساس این اطلاعات، تاکنون در جریان درگیری‌های ارتش اوکراین و نیروهای شبه نظامی مردمی در استان‌های لوهانسک و دونتسک، 270 نفر کشته و بیش از 700 نفر زخمی شده اند. البته این آمار رسمی است و تعداد واقعی کشته و زخمی‌ها ممکن است بیش از این باشد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول