اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ارتش اوکراین به شهروندان مناطق تحت درگیری اجازه می‌دهد منطقه را ترک کنند

وزارت کشور اوکراین اجازه داده ساکنین مناطقی که درگیری نظامی در آن جریان دارد، منطقه را ترک کنند.

ارتش اوکراین به شهروندان مناطق تحت درگیری اجازه می‌دهد منطقه را ترک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دفتر مطبوعاتی وزارت کشور اوکراین اعلام کرد که تمامی افرادی که خواستار ترک مناطقی هستند که عملیات نظامی ارتش در شرق کشور در آنها جریان دارد، این امکان را خواهند داشت تا از منطقه درگیری خارج شوند.

در این یانیه آمده است که خارج شدن از مناطق درگیری تنها با عبور از پستهای بازرسی مرکز عملیات ضدتروریستی امکان دارد. در این پستها مرحله بازرسی دقیق افراد انجام شده و اطمینان حاصل می شود که کسی اشیاء ممنوعه، نظیر اسلحه و غیره به همراه نداشته باشد.

بر اساس این اطلاعات، شهروندانی که از این طریق از مناطق درگیری خارج می شوند، سندی دریافت می‌کتند که به آنها این حق را خواهد داد که بعد از پایان عملیات نظامی، بار دیگر به خانه‌های خود بازگردند.

ضمن اینکه فرمانداری بندر سواستوپل اعلام آمادگی کرده است که اردوگاه‌های چادری برای سکنی دادن پناهندگان شرق اوکراین که از مناطق درگیری خارج شده‌اند، در نظر گرفته است.

بر اساس این اطلاعات، نخستین اردوگاه حدود 250 نفر را در خود جای خواهد داد و با کمک وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه ترتیب و سازماندهی شده و به افراد کمکهای لازم ارائه خواهد شد.

علاوه بر این «لامبرتو زانیر» دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا که امروز چهارشنبه به مسکو سفر می‌کند، قرار است با پناهندگان اوکراینی که در شهر «راستاو-نا-دون» در منطقه همجوار با مرز اوکراین سکنی داده شده‌اند نیز دیدار و گفتگو کند.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده است که این دیدار از طرف مقامات مسکو با هدف آشنا شدن این مقام اروپایی با وضعیت مردم مناطق شرق اوکراین ترتیب داده شده است.

دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا به منظور دیدار و مذاکره با مقامات روسی با هدف کمک به حل و فصل اوضاع در شرق اوکراین به مسکو سفر می‌کند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول