اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

راهبرد پروشنکو؛ توقف تدریجی عملیات نظامی در شرق و تاکید بر مذاکره با مخالفان

وزیر دفاع موقت اوکراین اعلام کرد که بر اساس تدابیر اتخاذ شده از سوی رئیس‌جمهور جدید این کشور، عملیات نظامی در مناطق شرق کشور به تدریج متوقف شده و مناقشه از طریق مذاکره حل و فصل خواهد شد.

راهبرد پروشنکو؛ توقف تدریجی عملیات نظامی در شرق و تاکید بر مذاکره با مخالفان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، «میخائیل کووال» وزیر دفاع موقت اوکراین شب گذشته اعلام کرد که درگیری‌های مسلحانه در مناطق شرقی این کشور که دولت اوکراین در آنجا در حال انجام عملیات نظامی علیه شبه نظامیان استقلال طلب ست، به تدریح متوقف خواهند شد.

وی گفت: «در حال حاضر روند توقف عملیات نظامی در شرق کشور در حال بررسی است  و رئیس‌جمهور پروشنکو، بعنوان فرمانده کل نیروهای مسلح تدابیری اتخاذ کرده که این امیدواری را بوجود آورده تا مردم شرق اوکراین بتوانند بار دیگر در آرامش زندگی کنند.»

وزیر دفاع اوکراین یادآور شد که طبق خط مشی رئیس‌جمهوری جدید مناقشه در مناطق شرق کشور از طریق مذاکره حل و فصل خواهد شد و بدین ترتیب از بروز یک جنگ داخلی تمام عیار جلوگیری شده است.

البته این اظهارات در حالی است که درگیری‌ها در برخی مناطق، از جمله در شهر اسلاویانسک همچنان ادامه دارد.

پیش از این «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری جدید اوکراین اعلام کرده بود که لازم است تا آتش افروخته شده در مناطق شرق اوکراین ظرف یک هفته خاموش شده و اوضاع آرام گیرد. 

وزارت امور خارجه اوکراین اعلام کرد که روز دوشنبه نیز نشست گروه تماس 3 جانبه (روسیه-اوکراین-سازمان امنیت و همکاری اروپا) در خصوص تحقق طرح صلح در شرق اوکراین ادامه یافت. شرکت کنندگان در این نشست در خصوص مراحل کلیدی طرح صلح رئیس جمهور پروشنکو به توافق رسیدند.

بر اساس این اطلاعات، طی روزهای 8 و 9 ماه ژوئن (19-18 خرداد) گروه تماس 3 نشست تشکیل دادند که در نتیجه آنها طرفین در مورد مراحل کلیدی تحقق طرح صلح در شرق کشور به توافق رسیدند که به کاهش تدریجی وخامت اوضاع در این مناطق کمک خواهد کرد.

لازم به ذکر است که در نشست گروه تماس ویژه تحقق طرح صلح در مناطق شرق اوکراین، رئیس‌جمهوری جدید اوکراین به همراه «پاول کلمکین» سفیر اوکراین در برلین، «هایدی تالیانین» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا و «میخائیل زورابوف» سفیر روسیه در کی‌یف شرکت دارند. 

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول