اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

«آلبا» طی بیانیه‌ایی اعلام کرد

بدون حضور کوبا در نشست سازمان کشورهای آمریکایی شرکت نمی‌کنیم

وزیر امور خارجه ونزوئلا در آخرین ساعات برگزاری شورای سیاسی وزرای امور خارجه «آلبا»، بیانیه پایانی شورا را قرائت و حمایت علنی این اتحادیه را نسبت به مواضع دولت کوبا اعلام کرد.

بدون حضور کوبا در نشست سازمان کشورهای آمریکایی شرکت نمی‌کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، «الیاس خائوآ» وزیر امور خارجه ونزوئلا ضمن اشاره به تکرار این درخواست که در چهارمین نشست سال 2012 در کلمبیا نیز عنوان شده بود تصریح کرد: اعضای این اتحادیه بدون هیچ قید و شرطی، حقوق دولت کوبا را به رسمیت شناخته و از آن حمایت می‌کنند.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: از سویی دیگر «دیوید چوکه هوآنکا»، وزیر امور خارجه بولیوی تمایل کشور خود را نسبت به حضور نمایندگان کوبا در اجلاس سازمان کشورهای آمریکایی اعلام داشت و خاطرنشان کرد که در غیر این صورت برگزاری این اجلاس امکان پذیر نخواهد بود.

وی تأکید کرد که تا تحقق این موضوع به تلاش‌ها و طرح برنامه‌های پیشنهادی خود جهت احیای حق این کشور آمریکای مرکزی ادامه خواهد داد.

سازمان کشورهای آمریکایی در سال 1962 تحت فشار آمریکا، کوبا را از این سازمان اخراج کرد. این تحریم سال 2009 لغو شد، اما هاوانا از پیوستن دوباره به این سازمان خودداری کرده است. این در حالی است که با وجود لغو تحریم، ایالات متحده آمریکا هنوز هم با حضور کوبا در اجلاس مخالف می‌باشد.

اتحادیه بولیواری کشورهای آمریکای لاتین (آلبا) یک سازمان همکاری منطقه‌ای در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی است که متشکل از کشورهای ونزوئلا، کوبا، بولیوی، نیکاراگوئه، دومینیکن، اکوادور، سنت وینسنت و گرنادینز، آنتیگوآ و باربودا می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول