اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

طی ۲ ماه گذشته

بیش از 200 نفر در درگیری‌های شرق اوکراین کشته شده‌اند

آمار رسمی کشته شدگان در جریان عملیات نظامی ارتش اوکراین در مناطق لوهانسک و دونتسک از ماه آوریل تاکنون به 210 نفر رسیده که 19 تن آنها کودک هستند.

بیش از 200 نفر در درگیری‌های شرق اوکراین کشته شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «لنتارو»، وزارت بهداشت اوکراین امروز، چهارشنبه اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات نظامی در مناطق شرق و جنوب این کشور، تاکنون 210 نفر کشته شده اند که 19 تن از آنها کودک هستند. البته صحبت از کشته شدگانی است که اجسادشان به بیمارستان و سردخانه‌های دولتی تحویل داده شده است.

این آمار مربوط به استان‌های لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین است. قابل ذکر اینکه تنها بیش از 50 نفر ظرف دو روز کشته شده‌اند.

پیش از این  در تاریخ 3 ژوئن (13 خرداد) دادستانی کل اوکراین آمار قربانیان در جریان درگیری‌های ارتش این کشور با نیروهای شبه نظامی استقلال طلب در شرق اوکراین را 181 نفر اعلام کرده بود. البته مشخص نشده است که چه تعداد از این افراد از کدام طرف درگیری است.

عملیات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در مناطق شرقی این کشور در ماه آوریل سال 2014 و در پاسخ به تظاهرات گسترده مردم مناطق لوهانسک و دونتسک به طرفداری از روسیه و درخواست استقلال آغاز شد. در درگیری با نیروهای شبه نظامی و مردمی منطقه نیروهای گارد ملی اوکراین، نیروی ضد شورش وزارت کشور، نیروهای نظامی ارتش، تجهیزات نیمه سنگین، از جمله موشک اندازهای زمین به زمین و بالگرد نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

«پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری جدید اوکراین بعد از مراسم تحلیف خود وعده داد که ظرف یک هفته عملیات نظامی در شرق کشور را پایان داده و آرامش را به منطقه باز خواهند گرداند.

انتهای پیام/ی

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول