اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/تحولات لیبی/

نخست‌وزیر لیبی: راه مبارزه با تروریسم گفت‌وگو و مذاکره است نه بمباران شهرها

ادامه درگیری نیروهای مسلح طرفدار و مخالف خلیفه حفتر، فرمانده شورشی در بنغازی و محکومیت حملات حفتر از سوی دولت لیبی از جمله تازه‌ترین اخبار تحولات لیبی است.

نخست‌وزیر لیبی: راه مبارزه با تروریسم گفت‌وگو و مذاکره است نه بمباران شهرها

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع،  «احمد معیتیق»، نخست وزیر جدید لیبی شب گذشته در نشستی خبری در طرابلس تاکید کرد که تنها دولت مسئول مبارزه با تروریسم است و با کمک جامعه بین المللی در این باره تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: بمباران شهرها راه مبارزه با تروریسم نیست بلکه این امر با برنامه و طرحی از سوی پلیس، ارتش و نیروهای اطلاعاتی ممکن است و اکنون تروریسم تهدید اصلی برای امنیت ملی لیبی است.

احمد معیتیق ضمن درخواست از جامعه بین الملل برای کمک به لیبی در شرایط دشوار کنونی حملات علیه دیپلمات‌های خارجی در کشورش را محکوم کرد.

نخست وزیر لیبی گفت: ما تلاش می کنیم که همه شهرهای لیبی از پدیده گسترش سلاح اعم از سلاح های سبک و سنگین پاکسازی شود و این کار به طرحی کامل و آمادگی خوب نیاز دارد.

وی همچنین بر حمایت خود از انتخابات پارلمانی پیش رو در لیبی و کمیته تدوین قانون اساسی تاکید کرد.

معیتیق با اشاره به اینکه دولتش نجات ملی با حضور همه گروه‌های سیاسی تاثیرگذار است گفت که اختلافی با عبدالله الثنی نخست وزیر مستعفی ندارد و اقدامات برای تحویل قدرت ادامه دارد.

نخست وزیر لیبی از همه رهبران و طرف‌های تاثیرگذار در صحنه لیبی خواست با نشستن پای میز گفت‌‌وگو و توافق ملی بحران را حل و فصل کنند.

بازداشت 101 پناهجوی آفریقایی در سواحل لیبی

از سوی دیگر نیروهای گارد ساحلی در طرابلس 101 مهاجر غیر قانونی از اتباع کشورهای آفریقایی را در شمال منطقه القره بولی در شرق طرابلس بازداشت کردند.

سرهنگ «ایوب قاسم» سخنگوی رسمی نیروی دریایی لیبی گفت که این مهاجران که به طور غیرقانونی وارد آب‌های لیبی شدند به اداره مبارزه با مهاجرت غیرقانونی تحویل داده می شوند تا اقدامات قانونی برای بازگرداندن آنها به کشورشان اتخاذ شود.

این منبع افزود: نیروهای گارد ساحلی دیروز جمعه هم 283 مهاجر آفریقایی دیگر را از جمله 13 زن و دو کودک که سوار بر قایق بودند بازداشت کردند.

نیروی دریایی لیبی گفت که روزانه صدها تن از پناهجویان غیرقانونی از اتباع کشورهای آفریقایی را که قصد مهاجرت به اروپا یا استرالیا را دارند در آب های منطقه ای لیبی از مرگ ناشی از غرق شدن نجات می دهد.

حمله خمپاره‌ای به پادگان نیروهای حفتر در بنغازی

از سوی دیگر یک پادگان نیروهای طرفدار خلیفه حفتر، فرمانده شورشی در بنغازی هدف حمله خمپاره‌ای قرار گرفت.

یک مسئول نظامی لیبی به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت که طرفی ناشناس این پادگان نظامی اصلی وابسته به نیروهای ویژه که در منطقه بوعطنی در غرب بنغازی واقع است با خمپاره انداز هدف گرفت.

بیش‌تر این خمپاره‌ها به فضای باز پادگان اصابت کرده و تلفات جانی نداشته است و یک خمپاره هم در مسجدی در حال ساخت در همجواری پادگان فرود آمد که به تخریب کامل آن منجر شد.

عبدالله الثنی حملات انفجاری دیروز در طرابلس را محکوم کرد

دولت موقت لیبی به ریاست عبدالله الثنی هم حملات دیروز علیه مناطق مختلف طرابلس از جمله دار الافتا و هتل مشهور توباکتس که مالک آن احمد معیتیق نخست وزیر جدید است، محکوم کرد.

در بیانیه دولت لیبی آمده است:توسل به خشونت برای بیان مواضع سیاسی و حمله به اموال دولتی و خصوصی محکوم است.

دولت لیبی خواستار حفظ خویشتنداری و عاقلانه رفتار کردن در قبال بحران کنونی در این کشور شد.

هتل توباکتس در مرکز طرابلس دیروز هدف حملات نارنجکی قرار گرفت و خسارات مادی سنگینی برجاگذاشت.

دار الافتای لیبی هم با خمپاره آرپی جی هدف گرفته شد اما تلفات جانی نداشت.

یک خودروی بمب گذاری شده هم دیروز در منطقه سوق الجمعه مقابل منزل رئیس سابق کمیته امنیتی طرابلس منفجر شد که موجب وارد آمدن خسارات زیادی به خودروها و خانه‌‎های اطراف شد.

انتهای پیام/ی

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول