اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پروشنکو: روسیه باید تنبیه شود/ اوکراین به کمک غرب نیاز دارد

رئیس‌ جمهوری جدید اوکراین در مصاحبه‌ای تاکید کرد که مایل است روسیه را تنبیه کند، ولی چاره‌ای جز مذاکره با این کشور همسایه ندارد، ولی برای تقویت توان نظامی و توسعه اقتصادی اوکراین به هر نوع کمکی از سوی غرب نیاز دارد.

پروشنکو: روسیه باید تنبیه شود/ اوکراین به کمک غرب نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری جدید اوکراین روز سه شنبه در نخستین مصاحبه خارجی خود با مجله «تایم» آمریکا اعلام کرد که مایل است روسیه را به خاطر «فاجعه‌ای» که در این کشور ببار آورده، تنبیه کند، ولی راه دیگری بجز مذاکره با مقامات مسکو وجود ندارد.

وی یادآور شد: «برخی در اوکراین مایل هستند که کشورهایی مانند سوئیس یا کانادا را در همسایگی خود ببینند، ولی باید این واقعیت را پذیرفت که روسیه همسایه ماست. لازم است تا با مقامات مسکو به گفت‌وگو پرداخت، چرا که برای تضمین امنیت و تشریح مواضع اوکراین باید با روسیه که همسایه ماست، مذاکره کرد. راه دیگری بجز این وجود ندارد.»

رئیس‌جمهوری جدید اوکراین با اشاره به اینکه «اگر راستش را بخواهید، من اصلا از طرز فکر رئیس‌جمهوری روسیه در مورد کشورم خوشم نمی‌آید»، تاکید کرد:«ولی بهترین راه آن است تا «ولادیمیر پوتین» را متقاعد سازیم که اوکراین دارای حق استقلال است و از تمامیت ارضی خویش نخواهد گذشت و اینکه ما قصد داریم ارتشی قدرتمند و اقتصادی شکوفا بوجود آوریم.»

پروشنکو در ادامه با یادآوری اینکه اوکراین در انتظار دریافت هر نوع کمکی از جانب کشورهای غربی است، توضیح داد: «این کمک می‌تواند به هر شکل باشد. ما حاضر هستیم هر نوع حمایت و کمکی از جانب غرب، از ارسال تجهیرات نظامی گرفته تا بستن حریم هوایی یا دریایی کشور را بپذیریم تا بتوانیم اوضاع در اوکراین را سرو سامان دهیم.»

وی یادآور شد که جزییات این کمک‌ها را هفته گذشته در زمان دیدار خود با «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا، با وی در میان گذاشته است.

پروشنکو همچنین ابراز عقیده نمود که شورای امنیت سازمان ملل دیگر نمی‌تواند به حل و فصل مناقشات بین کشورها کمک کند.

وی افزود: «روسیه بدون هیچ مشکلی منطقه کریمه را به چنگ آورد و چون در شورای امنیت حق وتو دارد، هیچ کس هم نتوانست کاری انجام دهد. بنابراین واضح است که سیستم قدیمی دیگر کارآیی ندارد.»

لازم به یادآوری است که «پترو پروشنکو» جمعه گذشته در حاشیه مراسم بزرگداشت ورود متفقین به شهر نورماندی در خاک فرانسه در پایان جنگ جهانی دوم با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه برای نخستین بار و به مدت 15 دقیقه دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول