اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقاد لاوروف از مواضع اتحادیه اروپا در مورد خط لوله گاز «جریان جنوبی»

وزیر امور خارجه روسیه مواضع اتحادیه اروپا در مورد توقف اجرای طرح ساخت خط لوله گاز «جریان جنوبی» را غیرسازنده خواند و تکمیل این خط لوله را تضمینی برای تامین انرژی قاره اروپا دانست.

انتقاد لاوروف از مواضع اتحادیه اروپا در مورد خط لوله گاز «جریان جنوبی»

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه از موضع گیری اتحادیه اروپا در خصوص طرح ساخت خط لوله گاز «جریان جنوبی» بشدت انتقاد کرد.

لاوروف در پایان مذاکرات شب گذشته خود با «ارکی توامیویا» همتای فنلاندی خود گفت: «اخیرا مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند که مذاکرات مربوط به این خط لوله تا زمانی که مسکو دولت جدید اوکراین را به رسمیت نشناخته، متوقف خواهد ماند. چنین موضع گیری کاملا غیرسازنده است و مشخص نیست که هدف اصلی آنها چیست.» 

وزیر خارجه روسیه در عین حال ابراز اطمینان نمود که برخی کشورها که تمایل ندارند مشارکت روسیه و اتحادیه اروپا توسعه پیدا کند، قصد دارند در روند مذاکرات دو طرف در خصوص حرکت به سمت «راهکار تازه انرژی» خلل ایجاد کنند. این در حالی است که دستیابی به توافق در زمینه انرژی، از جمله در مورد خط لوله گاز«جریان جنوبی»، امنیت انرژی کل قاره اروپا را تضمین خواهد کرد.

لازم به ذکر است که در تاریخ 8 ژوئن (18 خرداد) «پلامن اورشارسکی» نخست وزیر بلغارستان اعلام کرد که مقامات صوفیه کار بر روی ساخت خط لوله گاز«جریان جنوبی» را به درخواست مقامات اتحادیه اروپا متوقف کردند.

وی گفت: «بعد از انجام رایزنی‌های مضاعف با مقامات بروکسل روند ادامه کار در این زمینه مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت.»

اتحادیه اروپا چنین درخواستی را در تاریخ 4 ژوئن (14 خرداد) مطرح کرده بود. مقامات بروکسل مدعی شده‌اند که طرح ساخت خط لوله «جریان جنوبی»  تضادهایی با استاندارهای طرح سوم انرژی اروپا داشته و به همین دلیل بلغارستان باید فورا کار بر روی ساخت این خط لوله را متوقف کند.

خط لوله گاز«جریان جنوبی» قرار است بعد از ساخت گاز طبیعی روسیه را از طریق بستر دریای سیاه به کشورهای بلغارستان، صربستان، مجارستان، اسلوونی و ایتالیا برساند. ساخت این خط لوله در ماه دسامبر سال 2012 آغاز شده و قرار است در اواخر سال 2015 به بهره برداری برسد. توان بالقوه کلی انتقال گاز این خط لوله 60 میلیارد مترمکعب گاز در سال است.

انتهای پیام/ی

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول