اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

درگیری‌های لیبی ۳۰ میلیارد دلار به بخش نفت این کشور خسارت زده است

بانک مرکزی لیبی اعلام کرد که این کشور از بسته ماندن میادین مهم نفتی توسط گروه‌های مسلح معترض بیش از 30 میلیارد دلار ضرر کرده است.

درگیری‌های لیبی ۳۰ میلیارد دلار به بخش نفت این کشور خسارت زده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری مصریون، «مصباح العکاری»، مدیر اداره بازارهای مالی در بانک مرکزی لیبی اعلام کرد که این کشور به خاطر اعتراضات 10 ماهه اخیر در چاه‌ها و میادین نفتی 30 میلیارد دلار ضرر کرده است.

العکاری در اظهاراتی که شبکه خبری اسکای نیوز منتشر کرد گفت که درآمد حاصل از نفت در شرایط کنونی در لیبی حدود یک میلیارد دلار است در مقایسه با قبل از اعتراضات که بین چهار تا پنج میلیارد دلار درآمد حاصل از نفت عاید این کشور شده بود.

وی بر ضرورت ایجاد راه های سیاسی مناسب برای بحران نفتی در این کشور شد.

موج اعتراضات در لیبی موجب کاهش تولید نفت خام به کم تر از 200 هزار بشکه در روز شده است در حالی که در ماه ژوئیه گذشته و قبل از آغاز اعتراضات روزانه یک میلیون و چهارصد هزار بشکه نفت در لیبی تولید می شد.

شورشیان لیبی در ژوئیه‌ 2013 میلادی در ادامه‌ تلاش خود برای برخورداری از حکومت خودگردان و سهم بیشتر ثروت نفتی، چهار پایانه‌ نفتی این کشور را تصرف کردند.

قبایل شبه‌نظامی در مناطق نفت‌خیز غرب و شرق لیبی سهم بیشتری را از ثروت نفتی این کشور خواستار هستند.

لیبی همچنان صحنه درگیری بین نیروهای دولت با گروه‌های شبه‌نظامیانی است که خود در قیام مردمی سال 2011 میلادی و سرنگونی معمر القذافی، دیکتاتور سابق لیبی نقش بسزایی داشته‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل در دوازدهم مارس 2014 میلادی به اتفاق آرا قطعنامه‌‌ای تصویب کرد که بر مبنای آن امکان تحریم صادرات غیرقانونی نفت خام از تاسیسات نفتی تحت تصرف شورشیان لیبی فراهم شد.

انتهای پیام/ی

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول