اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مقام کمیسیون انتخابات افغانستان:

ناامنی، بزرگترین چالش فراروی دور دوم انتخابات افغانستان است

یک مقام کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با اعلام آمادگی این نهاد برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور، ناامنی را بزرگترین چالش فرا روی انتخابات دانست.

ناامنی، بزرگترین چالش فراروی دور دوم انتخابات افغانستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «ضیا‌ءالحق امرخیل» رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان امروز (شنبه) در سمینار «نقش علما و جوانان در انتخابات آینده» گفت که بزرگترین چالش فرا روی انتخابات دور دوم ریاست جمهوری این کشور ناامنی است.

به گفته امرخیل، کمیسیون مستقل انتخابات آمادگی لازم را برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور کسب کرده است، اما از ناحیه ناامنی هنوز هم‎ مسئله جای نگرانی دارد.

وی از تمام سازمان‎های امنیتی و دفاعی افغان خواست تا در روز برگزاری انتخابات توجه جدی بر روی مراکز رأی‎دهی داشته و نگذارند تا تروریست‌ها مانع مشارکت ملت در انتخابات شوند.

وی تأکید کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان باید فرمان رئیس جمهور افغانستان مبنی بر بی‎طرفی در انتخابات را رعایت کنند.

رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در این سمینار به نقش علما و دانشمندان در انتخابات این کشور اشاره کرد و گفت که علما و جوانان می‎توانند مردم را با تشویق به پای صندوق‌های رأی‎دهی بکشانند.

امرخیل در این سمینار با اشاره به تقلب‎های انجام شده در دور اول انتخابات ریاست جمهوری این کشور اظهار داشت که این کمیسیون تمام آمادگی‎ها را برای از بین بردن تخلفات، اجرا و این انتخابات بدون هیچگونه تقلبی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تمام کارمندان متقلب را برکنار و کارمندان جدیدی استخدام کرده است.

بر اساس تقویم انتخاباتی افغانستان، انتخابات دور دوم ریاست جمهوری این کشور روز شنبه هفته آینده 24 خرداد بین «عبدالله عبدالله» و «اشرف‎غنی احمدزی» 2 کاندیدای پیشتاز انتخابات دور اول ریاست جمهوری این کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول