اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درخواست واشنگتن برای توقف عملیات نظامی در اوکراین در صورت همکاری روسیه

مقام ارشد شورای امنیت آمریکا در کاخ سفید یادآور شد که در صورت اقدام مثبتی از طرف روسیه برای کاهش وخامت اوضاع در شرق اوکراین، مقامات کی‌یف هم باید از ادامه عملیات نظامی گسترده در این مناطق صرف‌نظر کنند.

درخواست واشنگتن برای توقف عملیات نظامی در اوکراین در صورت همکاری روسیه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «تونی بلینکن» معاون مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی اعلام کرد که در صورت اقدامات متقابلی از طرف روسیه برای کاهش وخامت اوضاع در مناطق شرقی اوکراین، دولت اوکراین نیز باید از ادامه عملیات نظامی گسترده در این مناطق خودداری کند.

بلینکن روز جمعه در جریان سخنرانی در موسسه بروکلین در واشنگتن ضمن اشاره به اینکه دولت آمریکا همچنان روسیه را در حمایت از گروه‌های مسلح شبه نظامی در شرق اوکراین مقصر می‌داند، گفت: «البته اگر روسیه دست به اقدام اساسی برای کاهش وخامت اوضاع در این مناطق بزند، طرف اوکراینی هم باید از ادامه عملیات نظامی گسترده در شرق صرف نظر کند.»

این مقام آمریکایی همچنین از روسیه خواست تا بر شبه نظامیان اوکراینی فشار وارد کرده و از آنها بخواهد تا سلاح‌های خود را زمین گذاشته و گفت‌وگوهای سیاسی با مقامات کی‌یف را آغاز کنند.

بلینکن افزود: البته روسیه تاکنون چند اقدام مثبتی در این زمینه انجام داده است، نیروهای نظامی خود را از مناطق مرزی اوکراین خارج ساخته و همچنین اظهارات نسبتا مثبتی در رابطه با انتخابات ریاست‌جمهوری در اوکراین داشته است. 

به گفته وی، اگر روسیه به «ازسرگیری روابط» با اوکراین روی آورد، این مسئله قطعا روابط مسکو با واشنگتن را نیز تحت تاثیر قرار داده و ما شاهد بهبود روابط متقابل خواهیم بود.

این مقام امنیتی کاخ سفید یادآور شد که با وجود اختلاف در زمینه بحران اوکراین، در آینده امکان همکاری سازنده روسیه و آمریکا در زمینه‌هایی که پاسخگوی منافع هر دو کشور است، از جمله مقابله با تروریسم، مسئله هسته‌ای ایران، کنترل تسلیحات، کاهش تسلیحات شیمیایی و فضا وجود دارد و مقامات واشنگتن به ادامه همکاری با مسکو در این خصوص علاقه مند هستند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول