اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

طبق توافق پوتین و پروشنکو

فرستاده ویژه روسیه به اوکراین می‌رود

رسانه‌های گروهی اوکراین خبر دادند که روسای جمهوری روسیه و اوکراین توافق کرده‌اند تا فرستاده ویژه روسیه برای گفت‌وگو در مورد حل و فصل اوضاع در مناطق شرقی این کشور به کی‌یف سفر کند.

فرستاده ویژه روسیه به اوکراین می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، مقامات کی‌یف طی همین یکی دو روز آینده در انتظار فرستاده روسیه برای انجام مذاکرات با هدف حل و فصل اوضاع در شرق اوکراین هستند.

بر اساس اطلاعات رسانه‌های گروهی اوکراینی، این مسئله در جریان مذاکرات 15 دقیقه‌ای روز جمعه بین «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری منتخب اوکراین با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه  در فرانسه مورد توافق طرفین قرار گرفته است.

گفته می‌شود که مذاکرات دو طرف در این خصوص ممکن است از روز یکشنبه (8 ژوئن، 18 خرداد ماه) آغاز شود.

البته پوتین در کنفرانس‌های مطبوعاتی روز گذشته خود در پاریس و نورماندی (فرانسه) بعد از دیدار با رهبران کشورهای فرانسه، آلمان، انگلیس و حتی نخستین ملاقاتش با پروشنکو، هیچ اشاره ای به چنین توافقی نکرده بود.

پروشنکو نیز دیدار خود با ولادیمیر پوتین را «یک اقدام سمبلیک» نامید که از سوی «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه و «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان سازمان دهی شد تا نشانه تلاش اروپا مشترک برای حل بحران در اوکراین و سرو سامان گرفتن روابط با روسیه باشد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول