اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/تحولات لیبی/

مشارکت نیروهای ویژه آمریکا، فرانسه و الجزایر در عملیات نظامی حفتر در لیبی

روزنامه الوطن الجزایر از حضور نیروهای ویژه فرانسوی، الجزایری و آمریکایی در درگیری‌های طرفداران حفتر علیه گروه‌های به اصطلاح تروریستی در خاک لیبی خبر داد.

مشارکت نیروهای ویژه آمریکا، فرانسه و الجزایر در عملیات نظامی حفتر در لیبی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه شبکه الاخبار اللیبیه، تظاهرات کنندگان طرفدار خلیفه حفتر سرلشکر بازنشسته ارتش لیبی در طرابلس دیروز جمعه با گروه‌های معارض عملیات نظامی این فرمانده شورشی علیه تروریست‌ها درگیر شدند.

میدان شهدای مرکز طرابلس دیروز جمعه شاهد برپایی 2 تظاهرات هواداران و مخالفان حفتر بود و با ناتوانی پلیس در آرام کردن اوضاع کار به درگیری و زد و خورد رسید.

دو طرف در این درگیری‌ها به سوی هم شیشه‌های آب و سنگ پرتاب می‌کردند که به مصدوم شدن شماری منجر شد.

شاهدان گفتند که صدای تیراندازی‌هایی هم در میدان شهدا شنیده می شد که معلوم نیست منبع شلیک گلوله تظاهرات کنندگان مسلح بودند یا تیر هشدار نیروهای پلیس بوده است.

روزنامه الوطن الجزایر خبر داد برای اولین بار از زمان استقلال الجزایر در سال 1962 نیروهایی الجزایری، آمریکایی و فرانسوی برای کمک به عملیات نظامی خلیفه حفتر علیه آنچه تروریسم خوانده شده وارد خاک لیبی شده اند.

این روزنامه فرانسوی زبان الجزایری تاکید کردنیروهای کوماندوی الجزایری در داخل خاک لیبی فعال هستند و عملیات سرکوب آنهایی که تروریست خوانده می شوند با مشارکت نیروهای ویژه آمریکایی و فرانسوی انجام می شود و نیروهایی از چاد در همسایگی لیبی هم برای کمک به ژنرال حفتر وارد خاک این کشور شده اند.

این روزنامه نوشت حدود سه هزار و پانصد سرباز نیروهای ویزه الجزایر موسوم به عقرب سریع که مورد حمایت هزار و پانصد نیروی متخصص در زمینه لجستیکی و فنی است به درگیری های داخل خاک لیبی وارده شده اند و به گفته یک منبع دیپلماتیک الجزایری هواپیماهای جنگی این عملیات آنها را پشتیبانی می‌کند.

روزنامه الوطن نوشت نقش نیروهای ویژه آمریکاییدر این میان تامین تاسیسات نفتی لیبی است.

این در حالی است که ژنرال مادی بوعلام مسئول اطلاع رسانی ارتش الجزایر چند روز پیش گفته بود اوضاع در مرزهای الجزایر نگران کننده است.

قوانین الجزایر اجازه دخالت نیروهای الجزایری در خارج از خاک این کشور را نمی دهد و این نیروها قبل از هر چیز نیروهای دفاعی هستند.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول