اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/تحولات لیبی/

دادگاه عالی لیبی نخست‌وزیری «معیتیق» را غیرقانونی خواند

دادگاه عالی لیبی نخست‌وزیری احمد معیتیق را که اخیرا رای اعتماد گرفته بود، غیرقانونی خواند و در همین حال گروه‌های شبه‌نظامی در لیبی همچنان موجب بروز ناامنی هستند.

دادگاه عالی لیبی نخست‌وزیری «معیتیق» را غیرقانونی خواند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، مقاماتی قضایی اعلام کردند که دادگاه عالی لیبی امروز پنجشنبه اعلام کرد که انتخاب احمد معیتیق به عنوان نخست ویر غیرقانونی است.

تیم وکلای مدافع معیتیق بلافاصله به این حکم که از طریق تلویزیون منتشر شد درخواست تجدید نظر کرد.

معیتیق در اوایل ماه مه گذشته در پی استعفای عبدالله الثنی، نخست وزیر موقت در جلسه ای جنجال برانگیز از سوی نمایندگان کنگره ملی لیبی انتخاب شد اما برخی نمایندگان انتخاب وی را تحت فشار و با توسل به زور خواندند و به دادگاه علیه نحوه انتخاب وی شکایت کردند.

به رغم گذشت بیش از یک ماه از انتخاب معیتیق، الثنی به خاطر شکایت برخی نمایندگان به انتخاب معیتیق از واگذاری قدرت به وی خودداری کرده است.

از سوی دیگر گروه شبه نظامی گردان های آزادی طرابلس مسئولیت حمله موشکی به مقر نخست وزیری لیبی در طرابلس را برعهده گرفت.

این گروه امروز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد:ما رسما مسئولیت هدف گرفتن ساختمان نخست وزیری را که نخستین هشدار به دولت موقت و کنگره ملی است برعهده می گیریم.

در این بیانیه همچنین از از نیروهای سپر لیبی که کنگره ملی این کشور آنها را برای حفاظت طرابلس فراخوانده خواست ظرف 72 ساعت این شهر را ترک کنند و در غیر این صورت به سرنوشت گردان های قذافی دچار می شوند.

گردان های آزادی طرابلس از اهالی مصراته و شورای محلی این شهر خواستند موضع خود را در قبال نیروهای سپر لیبی که از این شهر به طرابلس فراخوانده شدند اعلام کنند و در غیر این صورت منافع مصراته و زیربناهای آن هم هدف حمله قرار خواهد گرفت تا بالاخره گروه های سپر لیبی طرابلس را ترک کنند.

این گروه شبه نظامی از اهالی طرابلس هم خواستند با برپایی تظاهرات باشکوه خواستار خروج نیروهای سپر لیبی از طرابلس شوند.

سحرگاه دیروز چهارشنبه دو فروند خمپاره آرپی جی به ساختمان نخست وزیری در خیابان السکه در طرابلس اصابت کرد اما این حادثه تلفات جانی نداشت.

از سوی دیگر ناامنی ها در شهر بنغازی دومین شهر بزرگ لیبی که در شرق این کشور واقع است ادامه دارد.

افراد مسلح ناشناس صبح امروز با حمله به بیمارستان الجلاء بنغازی دو تن را به ضرب گلوله به شدت زخمی کردند.

بیش از پنجاه میلیون قطعه سلاح به جا مانده از قیام مردم لیبی در سال 2011 در دست شبه نظامیان این کشور است که به علت ناتوانی دولت در بسط قدرت خود بر همه مناطق لیبی این گروه ها در قالب حامیان دولت و یا مخالفان دولت قدرت نمایی می‌کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول