اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوکراین پس از انتخابات؛ موضوع مذاکرات پوتین و اولاند در نورماندی

روسای‌جمهوری روسیه و فرانسه در دیدار «رو در رو» در حاشیه نشست سران نورماندی (در فرانسه) با یکدیگر دیدار و اوضاع اوکراین پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور را بررسی خواهند کرد.

اوکراین پس از انتخابات؛ موضوع مذاکرات پوتین و اولاند در نورماندی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه قصد دارد در جریان دیدار «رو در روی» خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در حاشیه نشست سران نورماندی که در تاریخ 6 ژوئن (15 خرداد) برگزار خواهد شد، اوضاع پیرامون اوکراین و مواضع مسکو بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور را با وی مورد بررسی قرار دهد.

اولاند این مطلب را شب گذشته بعد از شام غیررسمی رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا عنوان کرد.

کاخ کرملین پیش از این اعلام کرده بود که ولادیمیر پوتین در جریان سفر خود به نورماندی (فرانسه) برای شرکت در مراسم بزرگداشت ورود متفقین به این شهر در پایان جنگ جهانی دوم، با همتای فرانسوی خود دیدار دوجانبه خواهد داشت.

ضمن اینکه کاخ سفید نیز اعلام کرده است که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سفر خود به نورماندی قصد ندارد با ولادیمیر پوتین دیدار دوجانبه داشته باشد.

لازم به یادآوری است که رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست روز سه شنبه خود به توافق رسیدند که به ادامه کار خود برای فراهم‌سازی مقدمات اعمال تحریمهای جدید علیه روسیه در صورت ضرورت ادامه دهند.

مقامات مسکو بارها تاکید کردند که استفاده از زبان زور و تحریم علیه روسیه، اقدامی غیرسازنده و بی‌نتیجه خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول