اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ناظران خارجی، انتخابات ریاست جمهوری اوکراین را «سالم» ارزیابی کردند

ناظران خارجی انتخابات ریاست جمهوری اوکراین می‌گویند، در این انتخابات فقط 700 مورد تخلف صورت گرفته و از نظر آنها این انتخابات «سالم» ارزیابی می‌شود.

ناظران خارجی، انتخابات ریاست جمهوری اوکراین را «سالم» ارزیابی کردند

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از شبکه خبری «یورونیوز» ناظران خارجی، انتخابات ریاست جمهوری اوکراین را که در آن «پترو پوروشنکو» پیروز اعلام شد، «انتخاباتی آزاد و سالم» توصیف کرده و اعلام کردند فقط 700 مورد تخلف انتخاباتی گزارش شده که بیشتر آن ها مربوط به شرق کشور است. چندین سناتور آمریکایی نیز برای نظارت از نزدیک به این انتخابات وارد اوکراین شده بودند.

«جواو سوارس»، هماهنگ کننده ویژه سازمان تجارت و همکاری اروپا در این باره اعلام کرده که: «در شهر دونتسک یک مرکز رای گیری هم باز نبود و این مشکل بزرگی است اما مشروعیت انتخابات را زیر سوال نمی برد. چراکه مشارکت خیلی بیشتر از انتخابات پارلمان اروپا بود.»

دولت غربگرای کی‌یف میزان مشارکت مردم در انتخابات روز یکشنبه اوکراین را 60 درصد اعلام کرده است. رئیس جمهور آمریکا، جزو نخستین کسانی بود که از این انتخابات و نتایج حاصل از آن استقبال کرد. 

برساس آمارهای غیر رسمی،‌ «پترو پروشنکو»، تاجر میلیاردر اوکراینی با کسب بیشترین آراء پیروز انتخابات ریاست جمهوری شده است اما یورونیوز اعلام کرد که  «نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری اول ژوئن اعلام خواهد شد. و در سی روز آینده مراسم تحلیف ریاست جمهوری برگزار خواهد شد و پس از آن پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری برای کنترل دوباره دولت بر شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوهانسک دیدار خواهد کرد.»

روسیه نیز از برگزاری این انتخابات استقبال کرده است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول