اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

رئیس ستاد مشترک ارتش نیجریه:

ارتش از محل نگهداری دختران ربوده شده آگاه است اما وارد عمل نمی‌شود

ارتش نیجریه اعلام کرد که از محل کنونی دختران دانش آموز ربوده شده نیجریه‌ای مطلع است اما از ترس کشته شدن آنها برای نجات وارد عمل نمی‌شوند.

ارتش از محل نگهداری دختران ربوده شده آگاه است اما وارد عمل نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه «بی‌بی‌سی»، ارتش نیجریه اعلام کرد که از محل کنونی نگهداری دختران ربوده شده نیجریه‌ای مطلع است اما برای نجات آنها وارد عمل نمی‌شود.

«الکس باده»، رئیس ستاد مشترک ارتش نیجریه گفت که این خبر خوبی برای والدین آنها است اما ادامه داد که برای حفظ جان دختران با زور وارد عمل نخواهد شد.

او اضافه کرد: «اما آیا ما می توانیم با زور به آنجایی که آنها نگهداری می شوند برویم؟ ما نمی توانیم دختران را به نام تلاش برای برگرداندن آنها به کشتن دهیم.»

گروه تروریستی «بوکو حرام» در ماه آوریل سال جاری میلادی، حدود 230 دختر را از مدرسه ای در شمال نیجریه ربود.

بی‌بی‌سی پیشتر از توافق ارتش نیجریه با تروریست‌های بوکوحرام خبر داده بود و گزارش کرده بود، این توافق با کمک یک واسطه میسر شده که با رهبران بوکو حرام ملاقات داشته است. این واسطه ضمن ملاقات و مذاکره با رهبران بوکو حرام از محل نگهداری این دختران نیز دیدار کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی،  دو طرف تقریباً به این توافق رسیده بودند که 50 دختر رها شوند تا در عوض 100 زندانی بوکو حرام از زندان آزاد شوند اما دولت نیجریه پس از شرکت «گودلاک جاناتان»، رئیس جمهوری نیجریه در کنفرانسی در پاریس برای مذاکره به منظور حل بحران، موضع خود را عوض کرد. علت این صرف نظر روشن نیست.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که این دختران در جنگل‌های دورافتاده استان «بورنیو» در شمال شرقی نیجریه نگهداری می شوند، جایی که نزدیک مرز چاد و کامرون است.

نیجریه قبلا پافشاری کرده بود که با آزادی اعضای بوکو حرام در ازای آزادی دختران موافقت نخواهد کرد اما وزارت اطلاعات اصرار ورزیده که همه گزینه‌ها موجود است.

انگلیس، آمریکا، چین و فرانسه از جمله کشورهایی هستند که تیم‌های کارشناسی و تجهیزات را برای کمک به یافتن دختران به نیجریه فرستاده‌اند.

خشونت و ترور بوکو حرام که از سال 2009 رو به اوج رفته تا قبل از ربوده‌شدن دانش‌آموزان دختر کمتر بازتاب بین‌المللی پیدا می‌کرد.

قتل نزدیک به 6 هزار نفر که یکهزار و 500 نفر از آنها به همین سال جاری میلادی برمی‌گردد، فعال‌تر شدن و مجهز‌ترشدن این گروه از سال 2011 و حملات متقابل و پر خون و خشونت ارتش که جان شمار زیادی از غیرنظامیان در درگیری‌ها را گرفته، جنبه‌هایی دیگر از ترور و خشونت در پرجمعیت‌ترین کشور آفریقا در 5 سال گذشته است.

انتهای پیام/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول