اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حمایت مجدد برلوسکونی از مواضع پوتین در قبال اوکراین/ غرب کاملاً در اشتباه است

نخست‌وزیر اسبق ایتالیا بار دیگر از مواضع روسیه در قبال اوکراین حمایت کرده و با انتقاد از سیاست کشورهای غربی در قبال مسکو، اعمال «تحریم‌های شدید» علیه مقامات روس را اقدامی «کاملاً اشتباه» دانست.

حمایت مجدد برلوسکونی از مواضع پوتین در قبال اوکراین/ غرب کاملاً در اشتباه است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «سیلویو برلوسکونی»، نخست وزیر سابق ایتالیا شب گذشته در یک برنامه پربیننده از شبکه تلویزیونی «لا-7» ایتالیا، اعلام کرد که کاملا از مواضع رئیس‌جمهوری روسیه در قبال بحران اوکراین حمایت می‌کند.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه «آیا ولادیمیر پوتین در موضع گیری خویش در خصوص اوکراین محق است؟» گفت: «کاملا حق با اوست. کی‌یف هنوز بدهی گازی خود را پرداخت نکرده و هیچ پولی هم برای این کار ندارد. از سوی دیگر ما شاهد هستیم که آنها اوضاعی که در اوکراین بوجود آورده‌اند، هیچ شباهتی به دموکراسی ندارد. این نظریه حتی در اروپا بسیار طرفدار دارد که قدرت در کی‌یف در دست گروهی از افراد دارای تمایلات تند ناسیونالیستی است. در چنین شرایطی کاملا حق با روسیه است.»

نخست وزیر سابق ایتالیا با تاکید بر اینکه از همه پرسی و نتیجه آن در منطقه کریمه کاملا حمایت می‌کند، افزود: «مردم منطقه کریمه و سواستوپل کاملا حق داشتند تا با برگزاری همه پرسی سرنوشت  خویش را تعیین کرده و خواستار استقلال در اداره امور خویش باشند.»

برلوسکونی همچنین بار دیگر از مواضع غرب در قبال روسیه در رابطه با اعمال تحریم‌های شدید به خاطر اوضاع اوکراین بشدت انتقاد کرد.

وی گفت: «کشورهای غربی ظاهرا فراموش کرده‌اند که چه شرایطی در دوران جنگ سرد بر جهان حاکم بود. آنها شروع  به اعمال فشار بر افراد نزدیک به ولادیمیر پوتین نموده  و آنها را در فهرست تحریم‌های خود جای دادند. چنین اقدامی اشتباه محض است. باید نشست سران گروه 8 را برگزار می‌کردند، ولی از چنین کاری سرباز زدند، یک تصمیم گیری کاملا غیرعاقلانه.»

برلوسکونی بعد از برگزاری نشست سران گروه 7، بدون حضور روسیه در لاهه در ماه مارس، این اقدام کشورهای غربی را تصمیمی کاملا غیرسازنده و غیرتاریخی ارزیابی کرده بود.

انتهای پیام/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول