اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

پنجمین شرکت بزرگ عمده و خرده‌فروشی جهان:

به رغم تحریم‌ها با روسیه همکاری می‌کنیم

علیرغم تلاش غرب برای منزوی کردن روسیه در خصوص موضوع اوکراین، مدیر اجرایی پنجمین شرکت بزرگ خرده و عمده‌فروشی جهان اعلام کرد به دنبال افزایش حضور تجاری در روسیه است.

به رغم تحریم‌ها با روسیه همکاری می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، مدیراجرایی شرکت بزرگ و آلمانی «مترو آگ» روز پنجشنبه اعلام کرد علیرغم تنش‌ها در روابط مسکو و غرب بر سر موضوع بحریان اوکراین، در حال بررسی موضوع افزایش حضور در روسیه است.

وی در حاشیه نشست اقتصادی بین‌المللی سنت‌پطرزبورگ به روسیه اعلام کرد: «فضا برای تجارت ما در روسیه مساعد است، البته به طور قطع ما نگران این هستیم که چه رخ خواهد داد. تقاضا و مصرف داخلی ثابت است. فرصت رشد برای شرکت‌های خرده‌فروشی در این کشور وجود دارد و این به دلیل این است که ما به حضور در روسیه ادامه می‌دهیم و در واقع به دنبال افزایش تعامل و مشارکت در روسیه هستیم.»

 

مترو آگ، (بMetro AG) شرکت خرده‌فروشی و عمده‌فروشی آلمانی است که دفتر مرکزی آن در شهر دوسلدورف مستقر شده است.

این شرکت، در مناطق و کشورهایی که فعالیت می‌کند، بعنوان بزرگترین شرکت خرده‌فروشی و عمده‌فروشی شناخته می‌شود. گروه «مترو» پس از وال‌مارت، کارفور، تسکو و کروگر بعنوان پنجمین شرکت بزرگ خرده‌فروشی در جهان، محسوب می‌شود. در کشورهای انگلیسی زبان، این شرکت، با نام مترو گروپ فعالیت می‌نماید

این شرکت آلمانی در حالی به دنبال افزایش حضور در روسیه است که غرب و آمریکا در تلاش هستند به دلیل آنچه دامن زدن روسیه به نآرامی‌های اوکراین می‌خوانند، تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه تحمیل کنند.

گفتنی است،‌ آلمان به دلیل روابط گسترده ای اقتصادی که با روسیه دارد و به رغم موضع گیری های همسو با غرب علیه این کشور در موضوع بحران اوکراین ،‌هیچگاه مثل آمریکا علیه این کشور وارد نشده است.

«جو بایدن»، معاون «باراک اوباما» روز گذشته در رومانی اعلام کرد که اگر روسیه در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری اوکراین اخلال ایجاد کند، مصممانه تحریم‌ها علیه این کشور را به اجرا درمی‌آوریم.

از طرف دیگر، رسانه‌ها شب گذشته گزارش کردند که روسیه و چین قرارداد 30 ساله فروش گاز روسیه به چین به ارزش 400 میلیارد دلار را به امضا رسانده اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در جریان سفرش به چین این قرارداد را به امضا رساند. و شرکت گازپروم روسیه و شرکت ملی نفت چین از 10 سال پیش برای این قرارداد مذاکره می‌کردند.

ارزش رسمی قرارداد گاز میان دو کشور اعلام نشده اما ارزش آن نزدیک به 400 میلیارد دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول