اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/تازه ترین تحولات لیبی/

اعلام حمایت وزارت کشور لیبی از تلاش کودتاگرایانه ژنرال حفتر

وزارت کشور لیبی اعلام کرد که از اقدام نیروهای ژنرال خلیفه حفتر برای آنچه آن را «پاکسازی لیبی از گروه‌های تندرو» خواند، حمایت می‌کند در حالی که روند ناامنی و هرج و مرج در مناطق مختلف لیبی ادامه دارد.

اعلام حمایت وزارت کشور لیبی از تلاش کودتاگرایانه ژنرال حفتر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری شبکه المیادین، وزارت کشور لیبی امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدام نیروهای ژنرال حفتر را در آنچه پاکسازی لیبی از عناصر تندرو خوانده شده است تایید می‌کند.

ژنرال خلیفه حفتر، سرلشکر بازنشسته نیروی زمینی لیبی جمعه گذشته شبه نظامیان طرفدار خود را به حمله علیه مواضع گروه های تندرو در بنغازی تحریک کرد که در نتیجه آن بیش از هفتاد تن کشته و بیش از 140 تن دیگر زخمی شدند.

ژنرال حفتر ضمن حمله به پارلمان، و اعلام مخالفت با مشروعیت ادامه کار کنگره ملی لیبی گفته که تنها کمیته تدوین قانون اساسی را به رسمیت می شناسد و این کمیته تا زمان برگزاری انتخابات مسئولیت امور پارلمانی و نظارتی را برعهده بگیرد.

سوء قصد به رئیس ستاد نیروی دریایی لیبی

سخنگوی نیروی دریایی لیبی اعلام کرد کاروان  سرهنگ «ایوب قاسم»، رئیس ستاد نیروی دریایی لیبی امروز چهارشنبه در طرابلس هدف تیراندازی قرار گرفت و زخمی شد.

وی تصریح کرد یک راننده این نظامی ارشد لیبیایی و دو محافظ او نیز زخمی شدند.

قتل یک مهندسی چینی در بنغازی

منابع پزشکی و امنیتی لیبی هم امروز چهارشنبه اعلام کردند افراد ناشناس یک مهندس عمران تبعه چین را در محل کار خود در منطقه بنغازی در شرق لیبی را به ضرب گلوله در دفتر کارش کشتند.

اتباع و دیپلمات های خارجی هم علاوه بر نظامیان در شهر بنغازی به طور مداوم هدف حملات و ترورها قرار می‌گیرند.

شخص یا گروهی مسئولیت این حملات را به عهده نمی گیرد اما اکثر این حملات به گروه های افراطی نسبت داده می شود.

ابراز نگرانی آلمان از بحران در لیبی

دولت آلمان هم امروز چهارشنبه نسبت به وخامت اوضاع امنیتی لیبی و تشدید خشونت ها در این کشور ابراز نگرانی کرد.

فرانک اشتاینمایر وزیر امور خارجه آلمان گفت: نجات لیبی از هرج و مرج به توافق همه احزاب سیاسی لیبی بر سر آینده‌ای بهتر برای این کشور که احتمال گسترش خشونت‌های بسیار خطرناک در ان می رود ، نیاز دارد.

اعلام حمایت نماینده لیبی در سازمان ملل از تلاش کودتاگرانه ژنرال حفتر

ابراهیم الدباشی، نماینده لیبی نزد سازمان ملل امروز چهارشنبه اعلام کرد که عملیات حفتر کودتا علیه انقلاب نیست بلکه اقدامی ملی است.

الدباشی در اظهاراتی خبری گفت: انقلاب 17 فوریه انقلاب مردم است و نمی توان چهره‌ها و رهبران این انقلاب را حذف کرد  اگر بخواهیم آنها را حذف کنیم انقلاب در تحقق اهداف خود ناکام می ماند. 

وی افزود: ژنرال حفتر یک افسر ارتش لیبی است و حق دارد خدمت به کشورش را ادامه بدهد و اکنون وقت آن رسیده است که کنگره ملی لیبی از صحنه بیرون رفته و همه قدرت اجرایی به دولت واگذاز شود و همه سلاح ها از دست شبه نظامیان جمع آوری و به دستگاه های پلیس و ارتش لیبی تحویل داده شود.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول