اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نیروی هوایی و وزارت کشور لیبی هم به ژنرال «حفتر» پیوستند

فرمانده نیروی هوایی ارتش لیبی سه‌شنبه شب طی یک نطق تلویزیونی اعلام کرد که به نیروهای هوادار به ژنرال «خلیفه حفتر» می‌پیوندد. وزارت کشور نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد از حفتر حمایت می‌کند.

نیروی هوایی و وزارت کشور لیبی هم به ژنرال «حفتر» پیوستند

به گزارش خبرگزاری فارس، فرمانده کل نیروی هوایی ارتش لیبی سه‌شنبه طی یک نطق تلویزیونی رسما از ژنرال «خلیفه حفتر» که اخیرا علیه پارلمان اسلامگرای این کشور دست به اقدام نظامی زده، حمایت کرد. وی در این نطق اعلام کرد که نیروهای تحت امرش به هواداران حفتر می‌پیوندند.

در همین حال، وزارت کشور لیبی نیز با صدور بیانیه‌ای از ژنرال حفتر اعلام حمایت کرد. روز سه‌شنبه اداره امنیت ملی شهر طرابلس نیز اعلام کرده بود که نیروهایش از حفتر حمایت می‌کنند.

نیروهای ژنرال خلیفه حفتر، سرلشکر بازنشسته ارتش لیبی جمعه گذشته با حمله به مواضع گروه انصار الشریعه و گردان 17 فوریه بنغازی ادعا کردند که قصد پاکسازی لیبی از عناصر تندرو را دارند.

نمایندگان پارلمان لیبی حفتر را به تلاش برای کودتا علیه نمایندگان قانونی این کشور متهم کرده‌اند. برخی منابع از جمله پایگاه خبری «العربی الجدید»، چندین کشور خارجی از جمله امارات، عربستان، فرانسه و آمریکا را به عنوان حامیان حفتر برشمرده‌اند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول