اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افغانستان در 24 ساعت گذشته

کشته و زخمی شدن 25 پلیس/ آزادی 21 زندانی در غرب افغانستان

کشته و زخمی شدن 25 پلیس، آزادی 21 زندانی، کشته و زخمی شدن 73 شبه‎نظامی طالبان و دستگیری یک فرد انتحاری در کابل بخشی از رویدادهای مهم امنیتی افغانستان در 24 ساعت گذشته است.

کشته و زخمی شدن 25 پلیس/ آزادی 21 زندانی در غرب افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «غلام جیلانی فراهی»، فرمانده پلیس ولایت «زابل» در جنوب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که طالبان هفت پلیس افغان را به قتل رساندند.

به گفته فراهی، این افراد پلیس حدود 16 روز قبل از منطقه «شینکی» این ولایت در جنگ با شبه‎نظامیان طالبان دستگیر و روز گذشته نیز توسط آن‌ها کشته شدند.

از سوی دیگر «فضل الدین عیار»، فرمانده پلیس ولایت «بدخشان» در شمال شرقی افغانستان می‎گوید که در حمله شبه‎نظامیان طالبان به فرمانداری منطقه «یمگان» این ولایت 6 پلیس افغان کشته و 3 نفر دیگر زخمی شده است.

به گفته عیار، روز گذشته گروهی از شبه‎نظامیان طالبان به فرمانداری این منطقه حمله کردند که تلاش برای باز پس گیری این فرمانداری ادامه دارد.

همچنین «ظاهر عظیمی» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز از کشته شدن 9 پلیس در 24 ساعت گذشته بر اثر انفجار مین کنار جاده‎ای در مناطق مختلف این کشور خبر داد.

کشته و زخمی شدن 73 شبه‎نظامی طالبان در افغانستان

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های «ننگرهار»، «بغلان»، «زابل»، «لوگر»، «غزنی»، «پکتیا»، «هرات»، «کاپیسا»، «بادغیس» و «هلمند» در 24 ساعت گذشته، 34 شبه‎نظامی طالبان کشته، 20 نفر زخمی و 2 نفر دیگر دستگیر شدند.

بر اساس این اطلاعیه، هفت حلقه مین و تعدادی جنگ افزار سبک و سنگین نیز از ولایت‌های ننگرهار، کنر و پکتیا نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

از سوی دیگر «هارون یوسفزی» سخنگوی تیپ دوم ارتش ملی 201 سیلاب، اعلام کرد که بر اثر حمله هوایی پهپاد نظامیان خارجی در منطقه «کامدیش» ولایت «نورستان»، چهار شبه‎نظامی طالبان کشته شدند.

در همین حال «محمد نعیم»، والی ولایت «هلمند» نیز می‎گوید که در عملیات نیروهای امنیتی افغان در منطقه «مارجه» این ولایت، 15 شبه‎نظامی طالبان شامل چند شورشی پاکستانی کشته شدند.

دستگیری یک فرد انتحاری در کابل

دفترمطبوعاتی ریاست امنیت ملی افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که نیروهای امینتی افغان یک فردی انتحاری به نام «واجد» که تابعیت پاکستانی دارد پیش از رسیدن به هدف همراه با یک جلیقه انتحاری و یک خودرو دستگیر شده است.

براساس این اطلاعیه، فرد انتحاری گفته است که در وزیرستان همراه با 30 تن دیگر توسط اساتید پنجابی آموزش حملات انتحاری دیده است.

آزادی 21 زندانی در غرب افغانستان

«جواد افغان»، سخنگوی والی ولایت «فراه» در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که بر اساس دستور «حامد کرزی»، رئیس جمهوری افغانستان به مناسبت روزی پیروزی مجاهدین افغان (8ثور) 21 زندانی با جرم‌های سبک، آزاد شدند.

پیش از این نیز بیش از 300 زندانی به دستور حامد کرزی از زندان‎های ولایت‌های هرات، بغلان، کابل، هلمند و غزنی آزاد شده بودند.

25 درصد مناطق افغانستان مملو از «مین» است

«محمد شهاب حکیمی»، رئیس موسسه مین پاکی (MDC) امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که هنوز 25 درصد مناطق افغانستان مملو از مین است.

به گفته حکیمی، چنانچه کمک کشورهای کمک کننده به پاکسازی مین در افغانستان بیشتر شود تا سال 2018 میلادی تمام مناطق افغانستان از وجود مین پاکسازی می‌شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته در افغانستان دستکم 300 تا 500 نفر در ماه بر اثر انفجار مین کشته می‎شدند، اما با پاکسازی 75 درصد مناطق مین‌گذاری شده، اکنون میزان تلفات نیز کاهش یافته است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول